رئال مادرید
زنده باد رئال مادرید مرگ بر بارسلونا
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادرید و آدرس madridismo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مسوت اوزیل: رئال مثل یک خانواده است

ملی پوش آلمانی معتقد است مورینیو جوی در رئال به وجود آورده که این تیم شبیه به یک خانواده شده است

 

 

Spanish Supercup: Real Madrid vs Barcelona: Mesut Özil, Angel Di Maria
 

– مسوت اوزیل هافبک آلمانی رئال مادرید در آستانه دیدار این تیم مقابل دیناموزاگرب در چارچول رقابتهای لیگ قهرمانان اعلام کرد مورینیو این تیم را شبیه به یک خانواده کرده که همه اعضای آن رابطه نردیکی با هم دارند.

اوزیل در گفتگو با خبرنگاران گفت:" ما شبیه یک خانواده کوچک هستیم. همه برای موفقیت تیم می جنگند و تمام توانشان را می گذارند. این انگیزه فوق العاده ای در بازیکنان ایجاد می کند."

رئال شنبه شب در دیداری حساس مقابل والنسیا به پیروزی سه بر دو رسید و اکنون خود را برای دیدار مقابل دیناموزاگرب در رقابتهای لیگ قهرمانان آماده می کند.

اوزیل در مورد این بازی می گوید:" دینامو زاگرب تیم دست و پا بسته ای نیست. آنها تصادفی به این مرحله نرسیده اند. نا در کرواسی مقابل انها به مشکل خوردیم اما امیدوارم در سانتیاگوبرنابئو آنها را شکست می دهیم."

[ دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:34 ] [ یاسر شایان ]

زارش ویژه؛درسهای نبرد مستایا / کاکا برگرد!

بازی والنسیا و تحت فشار قرار گرفتن شاگردان مورینیو در نیمه دوم ، تا حدی یادآور زمان هایی بود که بازی رئال در مقابل بارسا گره می خورد

 

 

Valencia-Real Madrid, por la Liga BBVA
 

 - در سومین دیدار از هفته سیزدهم لالیگا اسپانیا ، والنسیا در مستایا به مصاف تیم پرقدرت رئال مادرید رفت و در نهایت این بازی پر افت و خیز و پرجاشیه را با قبول شکستی تلخ به پایان رساند .

شادی مورینیو دلیل داشت!

سه امتیاز این بازی در حالی به شاگردان مورینیو تعلق گرفت ، که هیچ نمانده بود سولدادو با هتریک خود تمام معادلات تیم رئال مادرید را بر هم بزند ، اما شانس نیز با کهکشانی ها همراه بود و این چنین نشد . این پیروزی از دید مورینیو آنقدر شیرین بود که بعد از گل پیروزی بخش رونالدو آنچنان شادی خود را با کایه خون در کنار زمین تقسیم کرد .

شاید در اوایل نیمه اول خوش بین ترین هوادار والنسیا نیز فکر نمی کرد که شاگردان اونای امری در ادامه بازی عرصه را بر تیم رئال مادرید آنچنان تنگ کند که مورینیو ، یکی از متفکرترین و بزرگ ترین مربیان دنیا ، نیز با آن همه ستاره خود در زمین برای پایان بازی لحظه شماری کند .

رئال مادرید در حالی پای به این میدان گذاشت که سه بازیکن ارزشمند خود را در اختیار نداشت . فابیو کوئنترائو در حالی این بازی را از دست داد که در به تازگی در ترکیب رئال مادرید جا افتاده بود . او در دو بازی گذشته خود مقابل اوساسونا و رئال سوسیداد بسیار موثر بازی کرد و دو پاس منجر به گل نیز داد . رئال مادرید پیروزی یک بر صفر خود مقابل سوسیداد را مدیون پاس گل کوئنترائو می داند . با این حال در بازی مقابل والنسیا او غائب بود و مارسلو در ترکیب جای او را گرفت .

دیگر بازیکن بزرگ رئال که در دیدار با والنسیا غائب بود ، ستاره آرژانتینی مادریدی ها بود که در این فصل بسیار درخشان ظاهر شده است . دی ماریا که در این فصل از لالیگا رکورد دار پاس منجر به گل است ، او در 10 دیداری که برای رئال انجام داده است ، 10 پاس منجر به گل داده و 1 گل را نیز به ثمر رسانده است . دی ماریا از جمله بازیکنانی بود که در بازی با اوساسونا در دادن پاس گل هتریک کرد و نقش بسزایی را در آن برد پر گل ایفا نمود .

کاکا سومین غائب بزرگ رئال مادرید در این دیدار بود ، او که در این فصل به شدت آماده نشان داده است و به روزهای اوج خود بازگشت است ، در این دیدار به علت مصدومیت غائب بود . کاکا در این فصل در ده بازی برای رئال به میدان رفته است و 3 گل را نیز به ثمر رسانده است .

[foto de la noticia]

شادی عجیب مورینیو بعد از گل رونالدو نشانگر فشاری بود که او و تیمش در جهنم مستایا تحمل کردند

وقتی اوزیل ازکارافتاد

غیبت کاکا و دی ماریا باعث شد تا مورینیو در دیدار با والنسیا با چینش متفاوتی بازیکنان خود را راهی میدان کند . مورینیو در این دیدار لاسانا دیارا را در خط میانی به همراه ژاوی آلونسو و آربلوا به کار گرفت . اما تحرک بسیار بالای لاسانا دیارا در میانه های میدان فقط باعث برتری یک نیمه ای رئال مقابل والنسیا شد . اما تحرک بالا به هیچ وجه نتوانست جای خلاقیت را بگیرد و در این دیدار مورینیو به خوبی ارزش کاکا و دی ماریا را دریافت .

در نیمه دوم بود که این امر به خوبی اثبات شد ، در زمانیکه اونای امری توانست اندیشه های مورینیو را نقش بر آب کند و بازی را به خوبی کنترل کند و حتی تیم برتر نیز لقب بگیرد . امری به خوبی نقطه ضعف رئال مادرید را شناسایی کرد و قدرت رئال را خنثی کرد و در نیمه دوم توانست به شدت کهکشانی ها را تحت فشار قرار دهد و اگر اشتباه پاپلو ارناندس نبود ، کریستیانو رونالدو  گلی را به ثمر نمی رساند و رئال نیز سه امتیاز را از آن خود نمی کرد .

فقدان یک هافبک خلاق در میانه های میدان ، باعث شد تا رئال در مستایا در نیمه دوم به مشکل جدی برخورد کند . قرار گرفتن مسوت اوزیل در میان مهاجمان رئال نیز مزید بر علت شد تا رئال در نیمه دوم بازی کم فروغی را داشته باشد .کشیده شدن بازی به خشونت از سوی بازیکنان رئال نیز گواه بر این مدعاست که کهکشانی ها نتوانستند به خوبی بازی را اداره نمایند .

درسهای نبرد مستایا

بطور حتم نبرد مستایا برای شاگردان مورینیو پیامد های بسیار زیادی داشت . بازی والنسیا و تحت فشار قرار گرفتن شاگردان مورینیو در نیمه دوم ، تا حدی یادآور زمان هایی بود که بازی رئال در مقابل بارسا گره می خورد ، از همین رو مورینیو هم به خوبی می داند که اگر دیشب بارسا به جای والنسیا بازی می کرد خبری از پیروزی شاگردان او نبود ، حتی تساوی نیز می توانست برای آن ها تبدیل به حسرت گردد .

در هرصورت رئال قدرتمند این فصل ، یکی از سخت ترین بازی های این فصل خود را به هر ترتیبی بود به پایان برد ، اما تیمی که مدعی عنوان قهرمانی در لالیگا است ، باید بیش از این ها اقتدار داشته باشد .
 
[ یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:15 ] [ یاسر شایان ]

اوزیل: بازی کردن در رئال مثل بازی کردن در تیم ملی آلمان است

ستاره ترک تبار رئال از بودن در این تیم و حمایت هم تیمی هایش اظهار رضایت کرد

 

 

Mesut Özil, Real Madrid
 

- مسوت اوزیل، ستاره آلمانی رئال، بعد از پیروزی مقابل والنسیا در اننظار دیدار مقابل دینامو زاگرب در لیگ قهرمانان است.

رئالی ها شب گذشته در دیدار جنجالی و پربرخورد موفق شدند 3-2 والنسیا را شکست دهند.

رئالی ها در دیدار رفت به سختی و با نتیجه 1-0 حریف کروات را شکست دادند اما اوزیل معتقد است این بار کار ساده تری در پیش دارند، هرچند تیم حریف را دیت کم نمی گیرد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" آنها تیم مبارزه جویی هستند و با تمام وجود بازی می کنند. آنها شانسی در لیگ قهرمانان حضور پیدا نکرده اند.

آنها در دیدار رفت مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردند اما ما این بار در خانه بازی می کنیم، جایی که ما قوی تر هستیم. هدف ما پیروزی در این دیدار است.

ما تنها باید بازی خودمان را انجام بدهیم و اگر بتوانیم این کار را بکنیم، به سه امتیاز دست پیدا خواهیم کرد. ما در برنابئو حمایت هواداران مان را پشت سرمان داریم . هواداران ما فوق العاده هستند. آنها در تمام 20 دقیقه ما را تشویق می کنند. ما این فصل در همه دیدارهای خانگی مان پیروز شدیم. ما در دیدارهای خانگی با قدرت کامل بازی می کنیم.

ما مثل یک خانواده هستیم. این احساس فوق العاده ای است و باعث خوشحالی ماست زیرا به ما اعتماد به نفس می دهد و موفقیت هم به دنبال خواهد داشت. من حمایت تیم را کاملا احساس می کنم.

من اینجا همان طور بازی می کنم که در تیم ملی آلمان بازی می کنم و به همین دلیل اینجا خیلی راحت هستم و واقعا از بازی کردن لذت می برم."

[ یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:14 ] [ یاسر شایان ]

غیبت کاکا و کوئنترائو در دیدار مقابل والنسیا

کاکا در دیدار ماه گذشته تیمش مقابل رئال سوسیه داد دچار مصدومیت شد و آیتور کارانکا، کمک مربی رئال، تایید کرد که او نمی تواند در دیدار امشب در مستایا حضور داشته باشد

 

 

Kaka Real madrid - Getty
 

- کاکا و فابیو کوئنترائو، دو بازیکن تاثیر گذار این فصل رئال مادرید، نمی توانند تیم شان را در دیدار امشب مقابل والنسیا همراهی کنند.

کاکا در دیدار ماه گذشته تیمش مقابل رئال سوسیه داد دچار مصدومیت شد  و آیتور کارانکا، کمک مربی رئال، تایید کرد که او نمی تواند در دیدار امشب در مستایا حضور داشته باشد.

 کارانکا در گفتگو با خبرنگاران گفت:" او کاملا بهبود پیدا نکرده و به همین دلیل همراه تیم نخواهد بود. به نظر می رسید وضعیت او خوب باشد اما او قادر به بازی کردن نبود. اگرچه هیچ برخورد یا مصدومیتی نداشت."

کارانکا همچنین اعلام کرد کوئنترائو در دیدار پرتغال- بوسنی در مقدماتی یورو 2012 حضور پیدا کرد، در دیدار امشببه میدان نخواهد رفت.

به این ترتیب، مارسلو که به تازگی دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته، این فرصت را خواهد داشت که در سمت چپ خط دفاعی رئال به میدان برود.

[ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:59 ] [ یاسر شایان ]

رونالدو: رئال می تواند قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا شود

ستاره پرتغالی معتقد است که تیمش کیفیت و توانایی لازم برای قهرمانی در معتبرترین لیگ اروپا را داراست

 

 

Cristiano Ronaldo - Real Madrid

- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید معتقد است که تیمش می تواند در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا به عنوان قهرمانی برسد

رئال مادرید در حال حاضر و با ارائه یک نمایش تماشایی در دیدارهای مرحله گروهی، با کسب هر 12 امتیاز ممکن از 4 دیدار برگزار شده، صعود به مرحله حذفی را مسجل کرده است.

رونالدو معتقد است که تیمهای زیادی هستند که می توانند به منزله تهدید برای تیمش باشند ولی رئال توانایی قهرمانی در این رقابتها را دارد. آخرین سالی که رئال در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسیده بود، فصل 2-2001 بود.

رونالدو در صحبتهایی به رکورد گفت:« دراین تیم، انگیزه های زیادی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد. رئال همیشه مدعی فتح این جایزه است ولی ما می دانیم که قهرمانی در این رقابتها کار خیلی سختی است.البته من فکر می کنم که قهرمانی برای ما ممکن است.»

رونالدو ادامه داد:« درمورد حریفانمان باید بگویم که حریفان ما همان حریف های همیشگی است: چلسی، بارسلونا، منچستریونایتد، میلان، اینتر و بایرن مونیخ»

ستاره پرتغالی که از سال 2009 در رئال توپ می زند به تمجید از شرایط کنونی تیمش پرداخته:« این بهترین رئالی است که از زمان آمدن من به این باشگاه دیده ام. ما در مسیر قهرمانی هستیم و باید به این افتخارات دست بیابیم. امیدوارم که بتوانیم به حرکتمان دراین مسیر ادامه دهیم تا در پایان بتوانیم به کارهایی که انجام دادیم، افتخار کنیم.می دانم که هواداران از عملکرد تیم ما تا به اینجای کار راضی هستند و این مهمترین چیز برای ماست.»

رونالدو در ادامه صحبتهایش گفت:« ارتباط خوب میان ما و هواداران است.ما خوب بازی می کنیم و تیم در شرایط خوبی است و این بازتاب انرژی و روحیه ای است که هواداران به ما می دهند.»

ستاره پرتغالی یکی از 23 بازیکنی است که نامش را درمیان 23 نامزد نهایی دریافت توپ طلای فیفا در سال 2011 می بیند. رونالدو دراین باره گفت:« من تنها برروی عملکردم در رئال تمرکز کرده ام و کسب این جایزه مرا نگران نکرده است. من می خواهم همچنان به خوب بازی کردنم ادامه دهم.پاس گل بدهم و گلزنی کنم تا بتوانیم به صدرنشینی مان ادامه دهیم.من تمرکزم را روی این موضوع گذاشته ام.»

[ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, ] [ 12:55 ] [ یاسر شایان ]

گزارش روز : رونالدو یا مسی ؟ / توپ طلای فیفا2011 در ویترین افتخارات مرد پرتغالی خواهد بود یا مرد آرژانتینی؟

در این مقاله قصد داریم به افتخاراتی که این دو بازیکن در سال 2011 کسب کرده اند اشاره ای مختصر داشته باشیم و بدون هیچ گونه تعصبی ، یک جمع بندی کلی در مورد برترین بازیکن داشته باشیم

 

 

arabic edition wallpaper: messi vs ronaldo , real madrid vs barcelona
 

- این روزها مهمترین بحثی که در میان علاقه مندان فوتبال در جریان است ، بدون تردید بحث رقابت رونالدو و مسی برای بدست آوردن توپ طلا است . وجود این دو بازیکن در دو تیم پر هوادار رئال مادرید و بارسلونا نیز مزید بر علت شده است و باعث شده است که حساسیت رقابت این دو بازیکن دو چندان شود . بی شک این امر کار قضاوت را نیز برای مسئولان فیفا سخت تر خواهد کرد .

در این مقاله قصد داریم به افتخاراتی که این دو بازیکن در سال 2011 کسب کرده اند اشاره ای کوتاه و مختصر داشته باشیم و بدون هیچ گونه تعصبی ، یک جمع بندی کلی در مورد برترین بازیکن داشته باشیم . هرچند قضاوت در این باره بر عهده صاحب نظران است و نظر ما صرفا بر اساس نتایج و آماری است که از این دو بازیکن در اختیار داریم .

کریستیانو رونالدو

این مرد پرتغالی یکی از بازیکنانی است که بدون هیچ اغراقی در تاریخ فوتبال هیچ گاه فراموش نخواهد شد و تمامی فوتبال دوستان نام او و گل های زیبای او را به هیچ وجه فراموش نخواهند کرد . رونالدو یکی از بازیکنانی است که شاید در عصر خود کم نظیر و شاید بی نظیر باشد .

آمار خیره کننده گلزنی رونالدو در لالیگا در فصل 2011-2010 بی شک مهمترین اتفاقی بود که رونالدو موفق به انجام آن در سال 2011 شد . در فصل قبل لالیگای اسپانیا ، رونالدو تاریخ ساز شد و توانست تمامی رکوردهای گلزنی را جابجا کند و حتی رکورد جدیدی را نیز توانست به نام خود ثبت نماید . رونالدو با 40 گلی که در 34 دیدار برای رئال مادرید به ثمر رساند ، علاوه بر آنکه توانست رکورد تلمو ساررا و اوگو سانچس را که هر دو 38 گل را به ترتیب در 30 و 35 دیدار به ثمر رسانده بودند ، شکست ، توانست نام خود را به عنوان تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال ثبت کند که در یک فصل 40 گل یا بیشتر را برای تیمش به ثمر رسانده است .

جالب است بدانید مسی در این زمینه از رونالدو عقب است ، زیرا او در 33 بازی که برای بارسلونا در لالیگا انجام داد توانست فقط 31 گل را به ثمر برساند . از همین رو بود که جایزه  کفش طلا به رونالدو پرتغالی رسید .

رونالدو در فصل قبل به نوعی آقای گل جام حذفی نیز بود ، رونالدو در هشت دیدار هفت گل را برای رئال مادرید به ثمر رساند . یکی از این هفت گل ارزش بسیار فراوانی برای رونالدو داشت و بی شک یک از خاطر انگیزترین گل های او برای رئال بوده است . رونالدو در فینال جام حذفی با تک گلی که به بارسلونا زد توانست رئال را بعد از دوسال صاحب یک جام نماید ، از طرف دیگر به حسرت 18 ساله رئال مادرید برای قهرمانی در جام حذفی  پایان دهد .

رونالدو در فصل قبل آقای هت تریک لالیگا نیز لقب گرفت و با شش هتریکی که در لا لیگا انجام داد در تاریخ لالیگا جاودانه شد . هرچند به نظر می رسد این فصل شاهد رکورد بالاتری از رونالدو باشیم .

لازم به ذکر است که کریستیانو رونالدو پس از آقای گلی در اسپانیا ، به تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال مبدل شد که توانسته در دو لیگ معتبر دنیا موفق به کسب عنوان آقای گلی شود .

آقای گل لالیگا در فصل قبل موفق به کسب جایزه پی چی چی (آقای گل ) از سوی روزنامه ورزشی مارکای اسپانیا نیز شد .

اگر نگاهی به بازی های ملی کریس نیز بیندازیم متوجه خواهیم شد که او در تیم ملی نیز در سال 2011 بسیار موفق ظاهر شده و در 9 بازی هفت گل را به ثمر رسانده است و یکی از چهره های بسیار تاثیر گذار در صعود تیم ملی پرتغال به یورو 2012 بود .

شاید اگر رونالدو به همراه رئال می توانست لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند ، دیگر هیچ گونه استرسی را از بابت توپ طلای اروپا نداشت و این جایزه ارزشمند را در دستان خود می دید . اما کمبود افتخارات تیمی باعث شده است تا رونالدو کمی در سایه مسی قرار گیرد . زیرا این روزها همه غافل از درخشش چابی  و اینیستا ، پیروزی های اخیر بارسلونا را به نام مسی و گواردیولا می نویسند و این امر باعث شده است تا مسی بیش از آنچه که هست نمایان و جلوه گر شود .

لیونل مسی  

مسی ستاره 24 ساله آرژانتینی تیم بارسلونا یکی از نوابغ دنیای فوتبال است که بدون تردید پله و مارادونا نیز به درخشش ها و جلوه گری های او در فوتبال مدرن امروز غبطه خواهند خورد . اما برای مسی بیش از آنکه رقابت با پله و مارادونا جالب باشد ، رقابت با رونالدو پرتغالی جالب و شگفت انگیز است . بازیکنی که در لالیگا حریف اوست ، در لیگ قهرمانان رقیب اوست ، در کسب عناوین و افتخارات فوتبال روز دنیا رقیب اوست ، بازیکنی که دائما با او قیاس می شود و گاه و بی گاه گوی سبقت را از او می دزدد و پیش تازی می کند .

این ستاره آرژانتینی در فصل قبل باوجود آنکه در گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا از رونالدو پیشی گرفت و توانست در 13 دیدار 12 گل را به ثمر برساند ، اما در مجموع نتوانست بیش از رونالدو گلزنی کند و هردو آن ها در این فصل در کلیه رقابت ها 53 گل را برای تیمشان به ثمر رساندند .

مسی در جریان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2011 ، توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند و به لطف قهرمانی بارسلونا در این جام توانست به عنوان بازیکن جام لقب بگیرد . هرچند نباید از این نکته غافل شویم که مسی نقش به سزایی در قهرمانی بارسلونا در این دوره از لیگ قهرمانان داشت .

عنوان برترین بازیکن اروپا در سال 2011 ، لیونل مسی لقب گرفت تا این بازیکن به نوعی مزد زحمات و درخشش های خود در تیم بارسلونا را بگیرد و تا حدی گوی سبقت را رونالدو بدزدد و نشان دهد که شایستگی های او برای کسب عنوان توپ طلا بیشتر است .

در رقابت های کوپا دل ری (جام حذفی) اسپانیا ، مسی نیز همانند رونالدو هفت گل را به ثمر رساند و آقای گل شد . هرچند قهرمانی در این جام به رئال رسید تا بارسلونا نتواند سه گانه دیگری را فتح نماید .

یکی از آمارهایی که بررسی آن بیش از پیش نبوغ مسی را به رخ خواهد کشید ، شمار پاس های منجر به گلی است که این بازیکن می دهد . این امر جدا از امر گلزنی نشان از آمادگی بالای ذهنی یک مهاجم دارد که می تواند دیگر بازیکنان را نیز در موقعیت گل قرار دهد . مسی در فصل قبل لا لیگا موفق شد 18 پاس منجر به گل دهد . در صورتیکه رونالدو فقط 10 بار موفق به دادن پاس منجر به گل شد . هر چند بد نیست بدانیم در این فصل آنخل دی ماریا در 12 هفته گذشته از لالیگا 10 پاس گل را داده است و به نظر می رسد رکورد فصل قبل مسی را جابجا خواهد کرد .

با همه این موارد کسب دو عنوان قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمان اروپا ، ارزش فوق العاده ای برای مسی داشته و خواهد داشت و به نوعی زمینه ساز شد تا درخشش های مسی بیش از پیش به چشم آیند و این ستاره بیش از رقیبان خود جلوه نماید . همین امر نیز تاثیر بسزایی در کسب توپ طلای فیفا توسط مسی خواهد داشت .

تنها نکته منفی در کارنامه مسی آمار ناامید کننده مسی در بازی های ملی است ، او در 13 دیدار ملی در سال 2011  فقط چهار بار موفق به گلزنی شده است . اما نباید از این امر نیز غافل شویم که او علی رغم آمار ضعیف در گلزنی توانسته 10 بار پاس منجر به گل دهد ، که از این حیث می تواند بار دیگر نبوغ خود را به رخ بکشد . اما به هر ترتیب او در بازی های ملی فروغ خاصی ندارد و در حد نام خود ظاهر نشده است .

یکی از برتری هایی که لیونل مسی نسبت به رونالدو دارد ، این است که مسی در بازی های حساسی همچون ال کلاسیکو نیز موفق به گلزنی های مکرر شده است و اختلاف بسیار زیادی را با رونالدو دارد .

با همه این موارد ، انتخاب یکی از این دو بازیکن به عنوان برترین بازیکن سال ، کار بسیاری دشواری خواهد بود چون هرکدام از این دو ستاره توانایی هایی را دارند که زیبایی های فوتبال را چند برابر کرده است . اما در نهایت یکی از این دو بازیکن سال خواهند بود ، که در این میان به نظر می رسد شانس مسی برای کسب این عنوان بیشتر می باشد چون بازی درخشان و زیبایی مسی در بارسلونا وقتی همراه با نتیجه گیری تیم می شود ، چهره درخشان تری را از بازیکن ارائه می دهد و همین امر نیز باعث شده است تا مسی برتری نسبی را بر رونالدو داشته باشد . از طرف دیگر نبوغ مسی و توانایی تکنیکی بالای او باعث شده است تا درخشش های چابی  و اینیستا که زمینه ساز ظهور خلاقیت های او می شوند در سایه قرار گیرند و دیده نشوند و یا اینکه این مسی به تنهایی مرد شماره یک بارسا لقب گیرد ، این امر باعث جلوه گری بیش از حد مسی شده است و این امر در برتری او نسبت به رونالدو تاثیر زیادی دارد .

رونالدو با وجود آنکه آقای گل لالیگا و اروپا شد و توانست کفش طلا را به خود اختصاص دهد ، کمبود افتخارات تیمی تنها عاملی است که باعث شده است او در سایه مسی قرار گیرد . هرچند در سال 2011 درخشش فوق العاده ای را در  رئال مادرید داشت و بسیار با انگیزه نشان داد ، اما یادمان نرود که فوتبال یک بازی گروهی است و یکی از ویژگی هایی که باعث برتری یک بازیکن بر دیگری می شود تاثیرگذاری او بر تیم است . هرچند رونالدو تاثیر بی نظیری را بر رئال داشت اما در هرصورت رئال نه فاتح لالیگا بود و نه فاتح لیگ قهرمانان و این امر خود در کارنامه یک بازیکن یک ضعف به حساب می آید آن هم برای بازیکنی که ستاره تیم است و تمام چشم ها به سوی اوست

[ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, ] [ 12:52 ] [ یاسر شایان ]

پیش بازی والنسیا – رئال مادرید؛ سفر به مستایای خاطره انگیز

شاگردان مورینیو به دنبال تکرار نمایش خوب فصل گذشته شان مقابل والنسیا که بابرد 3-6 مادریدی ها درخارج ازخانه همراه بود هستند

 

 

CL - Olympique Lyonnais v Real Madrid
 
ترکیب احتمالی

والنسیا


گوایتا
میگل, روئیس,رامی, آلبا
توپال, کاستا
ارناندس, پیاتی, متیو
سولدادو

 
رئال مادرید


 
کاسیاس
آربلوا, راموس,په په, مارسلو
ژابی آلونسو, شاهین
دی ماریا, اوزیل,رونالدو
بنزما


این بازی درحالی آغاز می شود که رونالدو و آربلوا تا قبل از آغاز این مسابقه از شرایط فیزیکی شان مطمئن نبودند.هر دوی این بازیکنان در اردوی تیمهای ملی کشورهایشان با مصدومیت مواجه شدند و البته انتظار می رود تا هردوی آنها در دیدار شنبه شب در ترکیب اصلی رئال قرار بگیرند.

این درحالی است که آنخل دی ماریا به خاطر مصدومیت از ناحیه زانو برای یک ماه از میادین ورزشی به دور خواهد بود و احتمالا کاکا در ترکیب فیکس رئال به میدان خواهد رفت و اوزیل در سمت راست او قرار خواهد گرفت

بازیکنانی مثل ریکاردو کاروالیو و فابیو کوئنترائو بعد از رهایی از بند مصدومیت به ترکیب رئال بازگشته اند و البته انتظار می رود که هر دویشان بازی را از روی نیمکت آغاز کند. مارسلو هم از بند مصدومیت رها شده و نوری شاهین هم ممکن است اولین بازی اش به عنوان بازیکن فیکس رئال را تجربه کند

 

از سوی دیگر والنسیا دراین بازی سرخیو کانالس را که به صورت قرضی از رئال به این تیم منتقل شده بود را در اختیار نخواهد داشت.کانالس با مصدومیتی شدید بخش عمده ای از دیدارهای این فصل را از دست می دهد. آنها اور بانگا و مادورو را نیز دراختیار نخواهند داشت

این درحالی است که جوناس، با وجود دو گلی که برای تیم ملی برزیل به ثمررسانده، برای والنسیا نیمکت نشین خواهد بود و پابلو پیاتی گزینه مناسبی برای بازی کردن پشت سرروبرتو سولدادو است. پابلو ارناندس هم در بال راست والنسیا حضور خواهد داشت.



آیا می دانستید؟

* والنسیا در هر سه دیدار اخیرش در لالیگا مقابل رئال شکست خورده.آخرین شکست آنها شکست 3-6 مقابل مادریدی ها در آخرین مصاف دو تیم در ماه آوریل بود

*در 4 دیدار اخیر دو تیم در مستایا،23 گل رد و بدل شده است

*والنسیا دررقابتهای این فصل لالیگا در خانه شکست ناپذیر بوده وبه 4 برد و2 تساوی در دیدارهای خانگی این فصلش دست یافته

*رئال به دنبال کسب هشتمین برد پیاپی اش در لالیگاست.آنها پیش از این در هفت بازی به پیروزی رسیده بودند و هشتمین برد متوالی می تواند بهترین رکورد بردهای متوالی رئال از زمان روی کارآمدن مورینیو دراین تیم درسال 2010 باشد

*رئالی ها در پایان هفته یازدهم این رقابتها 39 گل به ثمر رسانده اند که این دومین تیم برتر تاریخ رئال در زمینه گلزنی است. رئال فصل 1-1950 در پایان هفته یازدهم، 42 به ثمر رسانده بود

*ایگواین در هفت دیداری که مقابل والنسیا برگزار کرده، هفت گل به ثمر رسانده است.

[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:12 ] [ یاسر شایان ]

کریس رونالدو: مقابل والنسیا بازی می کنم

رونالدو و هم تیمی اش، آلوارو آربلوا در تمرین روز گذشته رئال حضور نداشتند اما ستاره پرتغالی احتمال غیبتش در دیدار فردا را رد کرد.

 
Cristiano Ronaldo - Real Madrid
 

- کریس رونالدو، ستاره رئال مادرید، علی رغم مصدومیت در دیدار تیم ملی پرتغال مقابل بوسنی، امیدوار است که بتواند تیمش را در دیدار فردا مقابل والنسیا همراهی کند.

پرتغالی ها موفق شدند ا پیروزی 6-2 مقابل بوسنی در دیدار برگشت مرحله پلی اف یورو 2012، راهی این رقابت ها شوند و رونالدو در این دیدار بعد از به ثمر رساندن 2 گل، از ناحیه عضله ران پای چپ دچار آسیب دیدگی شد.

رونالدو و هم تیمی اش، آلوارو آربلوا در تمرین روز گذشته رئال حضور نداشتند اما ستاره پرتغالی احتمال غیبتش در دیدار فردا را رد کرد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" من خوبم و می توانم مقابل والنسیا بازی کنم."

رئال در حالی مقابل والنسیا قرار خواهد گرفت که در حال حاضر با 28 امتیاز از 11 بازی در صدر جدول قرار دارد. والنسیا نیز با 24 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:10 ] [ یاسر شایان ]

رونالدو : پیروزهای مان به دلیل شایستگی و توانایی های ماست

در این فصل کریستیانو به شدت آماده و شاداب است و شروع خوبی را نیز با تیم رئال مادرید در لالیگا داشته است

 

 

Cristiano Ronaldo - Real Madrid
 

- کریستیانو رونالدو ، مهاجم پرتغالی تیم رئال مادرید ، بعد از درخشش در تیم ملی پرتغال با روحیه مضاعف به مصاحبه در مورد تیم ملی پرتغال پرداخت . این درحالی است که تیم ملی پرتغال می بایست از تاریخ 2 دسامبر سال 2012 ، رقابت های خود را در لهستان و اوکراین با دیگر تیم های اروپایی آغاز خواهد کرد . در این مصاحبه رونالدو با صراحت بیان کرد که علاقه بسیاری برای رویارویی با تیم ملی اسپانیا دارد ، اما مهم پیروزی پرتغال است و این امر بر تمامی موارد ارجح است .

آقای گل فصل قبل لالیگا ، در جشنی که شرکت نایک برای ارائه لباس جدید تیم ملی پرتغال برگزار کرده بود ، شرکت کرد و در مصاحبه ای در مورد رقابت تیم رئال مادرید و بارسلونا این چنین گفت : اگر پیروز می شویم به دلیل شایستگی ها و توانایی هایی است که داریم . تیم رئال آنقدر قوی است که در این فصل در سه جبهه با قدرت می جنگد و تا به حال در هرسه موفق و قدرتمند ظاهر شده است . تیم ما در لالیگا سه امتیاز از بارسلونا پیش است و در صدر قرار دارد و این امر برای ما یک انگیزه مضاعف ایجاد می کند .


زمانیکه از رونالدو در باری رویارویی مجدد رئال و بارسا پرسیده شد او این چنین پاسخ داد : ما فقط بر روی بارسا تمرکز نمی کنیم ، چون فلسفه رئال طوری است که به انتقام فکر نمی کند . ما باید در تمامی بازی ها به فکر پیروزی باشیم ، تا در نهایت قهرمانی را از آن خود کنیم .

رونالدو در مورد پیروزی برابر بوسنی گفت : بوسنی تیم خوب و بزرگی بود ، اما ما در بازی برگشت چیزی برای از دست دادن نداشتیم برای همین تمام توانایی های خود را به نمایش گذاشتیم و تیم بوسنی نیز در نهایت در برابر این همه فشار تسلیم شد و بازی را واگذار کرد . به هر حال از اینکه در رقابت های یورو 2012 حضور داریم ، بسیار خوشحال و شگفت زده هستم .

در این فصل کریستیانو به شدت آماده و شاداب است و شروع خوبی را نیز با تیم رئال مادرید در لالیگا داشته است . بر همین اساس زمانیکه از او در این باره پرسیده شد او با تایید این مطلب گفت : بی شک من یکی از بهترین فصل های خود را سپری می کنم و به شدت در اوج آمادگی قرار دارم و قصد دارم پیروزی های فصل قبل خود در رئال مادرید را بار دیگر تکرار کنم . اما در نهایت مهم تیم و پیروزی تیم است . رئال این فصل مدعی سه عنوان قهرمانی است و من تمام تلاشم را می کنم تا با درخشش های خود تیم را در آستانه پیروزی قرار دهم .

ما بازی سختی را در مستایا مقابل والنسیا پیش روی خواهیم داشت . با وجود آنکه ما در فصل قبل شش گل را به این تیم زدیم ، اما والنسیا این فصل به شدت قوی شده است و شمار امتیازهای آن ها نیز گواهی بر این مدعاست . بی شک والنسیا از رئال برای کسب این سه امتیاز با انگیزه تر ظاهر خواهد شد .

این مهاجم 26 ساله که نامزد توپ طلای فیفا در سال 2011 نیز می باشد و رقابت سختی با مسی برای کسب این عنوان دارد ، از نگرانی خود در این مورد گفت و با قاطعیت اعلام کرد که شایستگی کسب این عنوان را دارد .

رونالدو در پایان در مورد بازگشت نوری شاهین به تمرینات رئال گفت : برای شاهین آرزوی موفقیت دارم ، او بازیکن توانمند و بزرگی است که امیدوارم بتواند در موفقیت های رئال سهیم باشد .
[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 11:18 ] [ یاسر شایان ]

رونالدو مثل مسی/ مرد خسته بازی می کند

رئال مادرید در حال حاضر با 28امتیاز از 11بازی صدرنشین است و روز شنبه در یک بازی فوق العاده حساس مقابل والنسیا قرار خواهد گرفت

 

 

Liga BBVA: Real Madrid v Villarreal: Cristiano Ronaldo
 
 ـ کریستینا رونالدو بعد از درخشش در مسابقه سه شنبه مقابل بوسنی و حضور در مراسم نایکی خود را به تمرینات رئال رسانده است.
 در حالی رئالی ها خود را برای بازی حساس مقابل والنسیا آماده می کنند کریس رونالدو که در بازی بوسنی مصدوم شده با توجه به توانایی فیزیکی فوق العاده اش خود را به این مسابقه خواهد رساند.
او گفت:« ما دو بازی مهم مقابل والنسیا و آتلتیکو در پیش داریم و من آماده حضور در این بازی ها خواهم بود.»
رئال مادرید در حال حاضر با 28امتیاز از 11بازی صدرنشین است و روز شنبه در یک بازی فوق العاده حساس مقابل والنسیا قرار خواهد گرفت. آنها سپس در یک بازی خانگی مقابل آتلتیکو بازی می کنند و دو هفته بعد دربی بزرگ فوتبال جهان از راه خواهد رسید
[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 11:16 ] [ یاسر شایان ]

سرخیو راموس: این افتخار بزرگی است که مرا با بکن باوئر مقایسه می کنند

می خواهم تمام جامها را کسب کنیم ولی اولویت اول برای من قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست

 

 

Sergio Ramos - Spain (PA)

- سرخیو راموس در گفت و گویی اختصاصی با روزنامه مارکا به بررسی شرایط کنونی تیمش پرداخته است. ستاره جوان باشگاه مادریدی در این گفت و گو از بارسلونا هم صحبت کرده

روزنامه مارکا گزیده ای از صحبتهای راموس را روی وب سایت این روزنامه قرار داده. راموس درمورد بارسلونا گفته:« قرار نیست در طول تمام فصل همیشه مقابل بارسلونا بازی کنیم و نباید دائما به مقایسه دو تیم پرداخت؛ هر یک از دو تیم رئال و بارسا نهایت تلاششان را به کار می گیرند تا بهترین بازی ممکن را به نمایش بگذارند و در پایان فصل باید ببینیم که چه خواهد شد.»

مدافع جوان رئال در ادامه صحبتهایش گفت:« می خواهم که هم درلالیگا و هم در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسیم ولی اگر قرار باشد تا یکی از این دو جام را انتخاب کنم، انتخاب من قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.»

این روزها در اسپانیا، راموس را با بکن باوئر مقایسه کرده و او را قیصر فوتبال اسپانیا می نامند. راموس در این باره گفته:« برای من افتخار بزرگی است که نام  من را در کنار نام بکن باوئر می آورند. از نظر من بکن باوئر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ دنیای فوتبال است. به عنوان یک مدافع میانی او نام خود را در تاریخ ثبت کرده و یکی از الگوهای فوتبالی من است.»

راموس ادامه داد:« این روزها درپست دفاع میانی واقعا احساس راحتی می کنم. از نظر شرایط فیزیکی هم اوضاع خیلی خوبی دارم.  یعنی از نظر شرایط فیزیکی و روحی در روزهای خوبی هستم. در داخل و خارج از زمین چمن به بلوغ زیادی دست یافته ام.»

او درمورد نتایج اخیر تیم ملی اسپانیا گفت:« این تیم اگر به اینجا رسیده به خاطر فروتنی اش است. بازیکنان تیم ملی اسپانیا می دانند که باید به تمام حریفان احترام گذاشت و می دانیم که در شرایطی تاریخی هستیم تا به موفقیتی دست بیایم که هیچ تیمی تاکنون به آن دست نیافته: قهرمانی در یورو، جام جهانی و مجددا قهرمانی دیگری در یورو. اگر اسپانیا مغلوب تیمی شود، به این دلیل است که تیم حریف تیم بهتری بوده.»

[ پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:58 ] [ یاسر شایان ]

گزارش روز : آینده مبهم نیمکت رئال در فصل بعد / مورینیو رئال را همچون اینتر و پورتو ترک خواهد کرد ؟

خوزه مورینیو ، سرمربی پرتغالی تیم رئال مادرید ، با قاطعیت اعلام کرد که همچنان برای فصل آینده هیچ گونه تصمیمی نگرفته است

 

 

Jose Mourinho - Real Madrid
 

خوزه مورینیو ، سرمربی پرتغالی تیم رئال مادرید ، با قاطعیت اعلام کرد که همچنان برای فصل آینده هیچ گونه تصمیمی نگرفته است جز گزینش برنامه های بهتر و دقیق تر برای تقویت روند روبه رشد تیم رئال ماردرید .

فلورنتینو پرس ، مدیر رئال ، که بارها نگرانی خود را مبنی بر از دست دادن مورینیو اعلام کرده است ، منتظر اشاره ای کوچک از سرمربی تیمش است که ماندن خود در این تیم را تضمین نماید . برهمین اساس پرس نیز اعلام کرده است مورینیو در برنابئو شرایط خوبی دارد و از وضعیت کاملا راضی است و دلیلی برای جدایی در تابستان ندارد . او همچنان قدرتمندانه به دنبال پیشرفت تیم است و برای تابستان آینده نیز برنامه های ویژه دارد .

خوزه آنخل سانچز ، مدیر روابط عمومی باشگاه رئال مادرید ، در مورد آینده مورینیو در تیم رئال مادرید این چنین گفت : مورینیو و پرس چند روز گذشته جلسات محرمانه ای را با یکدیگر برگذار کرده اند ، که به نظر می رسد مورینیو قصد جدایی از رئال را ندارد . او در یک سال گذشته کنترل کلیه امور در باشگاه را در اختیار گرفته است و کاملا بر شرایط مسلط شده است . از طرف دیگر پرس به شدت از وی حمایت می کند و تمامی موانع را از سد مورینیو بر می دارد ، بنابراین مورینیو دلیلی برای جدایی از رئال نمی بیند .

حمایت پرس از مورینیو تا حدی بود که والدانو که با مورینیو به مشکل برخورد از تیم اخراج گردید ، بنابراین مورینیو که در تیم رئال قدرت بسیار زیادی یافته است ، این تیم را در حال حاضر رها نخواهد کرد .

سانچز در ادامه گفت : مورینیو حتی برنامه های دراز مدت خود را نیز ارائه کرده است . یکی از برنامه های مورینیو جذب بازیکنان موثر در نقل و انتقالات زمستانی است . تیم رئال در چند هفته اخیر مصدومان زیادی را داشته است که اوضاع نا مساعدی را برای بازگشت به تیم دارند ، از همین رو مورینیو به شدت احساس می کند که تیم خود را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی تقویت نماید .

مورینیو و پرس در نظر دارند در تابستان سه انتقال بزرگ را قطعی سازند و دیگر بازیکنان را بر حسب نیاز و با توجه به بازیکنانی که از این تیم جدا می شوند ، را خریداری نمایند .

یکی دیگر از تصمیم های مورینیو و پرس قرار دادن کاکا و هیگواین در لیست فروش است ، آن ها قصد دارند با درآمد حاصل از فروش این دو بازیکن بزرگ و مطرح خود ، ستاره برزیلی سانتوس یعنی نیمار را به خدمت بگیرند که یکی از سه انتقال بزرگ آن ها محسوب می شود .

البته در این بین مورینیو با تصمیمی عجیب از سوی فلورنتینو پرس مواجه شده است ، پرس قصد دارد تا وین رونی ستاره شیاطین سرخ و فرناندو یورنته اسپانیایی را نیز به خدمت بگیرد . البته در مورد هردو این ستاره ها مشکلات فراوانی وجود دارد .

با این حال ماندن یا نماندن مورینیو بسیار به نتایج این فصل رئال مادرید وابسته است ، درصورت قهرمانی رئال در رقابت های این فصل لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا ، او پروژه خود را در رئال رو به پایان خواهد دید و به دنبال چالش جدیدی خواهد رفت . در واقع این خصیصه خاص آقای خاص است .

با این حال مورینیو پیشنهاد های اغواکننده ای از سوی پاریسن ژرمن و آنژی ماخاچ قلعه دارد . آنژی متعهد شده است که در هر فصل سی میلیون یورو را به مورینیو پرداخت خواهد کرد . البته آنچه مسلم است آنژی و لیگ روسیه در حدی است نیستند که مورینیو در آن ها حضور یابد . با این حال نباید از این امر غافل شویم که با وجود تیمی همچون بارسلونا تکمیل پروژه مورینیو در این فصل کمی سخت به نظر می رسد .

[ چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:1 ] [ یاسر شایان ]

آغاز دوران تحصیلی زین الدین زیدان

در بین هم کلاسی های او چهره های شناخته شده ای مانند رو ژان باپتیست، اریک کاریه و الیویه داکور دیده می شوند

 

 

Danone Nations Cup: Zinedine Zidane
 

- زین الدین زیدان، ستاره سابق فوتبال فرانسه و مدیر ورزشی فعلی رئال، تحصیلاتش در رشته مدیریت ورزشی را در دانشگاه لیموژ آغاز کرد.

در بین هم کلاسی های او چهره های شناخته شده ای مانند رو ژان باپتیست، اریک کاریه و الیویه داکور دیده می شوند.

با این وجود او بی تردید سرشناس ترین چهره این دانشگاه به حساب می آید و حضور او باعث سرو صدای زیادی در این دانشگاه شده است.

زیدان حدود یک ماه قبل در مورد آغاز دوره تحصیلی اش گفت:" این یک دوره جدید در زندگی من است. می خواهم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و پیشرفت کنم."

[ چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:0 ] [ یاسر شایان ]

گزارش روز: رئال مادرید، پردرآمدترین باشگاه دنیا؛ بارسلونا در رده دوم

رئال مادرید بادرآمد 480 میلیون یورویی جلوتر از بارسلونا و یونایتد است

 

 

arabic edition: santiago bernabeu , real madrid
 

 

- رئال مادرید، با اختلافی چشم گیر پردرآمدترین باشگاه دنیاست. تیم فلورنتینو پرس در سال گذشته میلادی 480 میلیون یورو درآمد داشت که 33 میلیون یورو بیشتر از بارسلونا و 100 میلیون یورو بیشتر از یونایتد است

این آماری است که روز دوشنبه در روزنامه گاتزتادلوسپورت به چاپ رسید و روزنامه مارکا هم به بازتاب آن پرداخت

بخش عمده ای از درآمد رئال به حق پخش تلوزیونی این تیم تیم (153 میلیون یورو)برمی گردد. درآمد از ورزشگاه (149 میلیون یورو) و ارتباطات بازرگانی (149 میلیون یورو) درآمدزایی های دیگر رئال را تشکیل می دهد. آنها تقریبا 30 میلیون یورو هم از راه های دیگر درآمد زایی می کنند.

بارسلونا در رده دوم این رده بندی قرار دارد که با همکاری با بنیاد قطری توانسته خودش را در این لیست بالا بکشد. سرمایه ناشی از چاپ تبلیغات روی پیراهن بارسلونا و مبالغ هنگفتی که به عنوان جایزه پس از قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد را هم باید در نظر داشت. دو تیم بزرگ لالیگا در صدر جدول پردرآمدترین ها هستند و یونایتد و آرسنال به عنوان دونماینده لیگ برتر رده های دوم و سوم را مال خود کرده اند.

در رده های پائین تر،تیمهای ایتالیایی دیده می شوند. میلان (با228 میلیون یورو)، اینتر(با 217 میلیون یورو) و یوونتوس (با154 میلیون یورو)، در مقایسه با تیمهای اسپانیایی حرفی برای گفتن ندارند.

لیست پردرآمدترین تیمهای اروپایی در فصل 1-2010بدین ترتیب است:

1- رئال مادرید (480 میلیون یورو)

2- بارسلونا (447 میلیون یورو)

3- منچستریونایتد (367 میلیون یورو)

4- آرسنال (283 میلیون یورو)

5- میلان (228 میلیون یورو)

6- اینتر (217میلیون یورو)

[ سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:0 ] [ یاسر شایان ]

گزارش ویژه : ایکر کاسیاس برترین دروازه بان تاریخ اسپانیا در نظر سنجی مارکا

کاسیاس در بازی مقابل کاستاریکا ، به رکوردی دست خواهد یافت که شاید سال های سال ، هیچ کدام از بازیکنان اسپانیا نتوانند به آن نزدیک شوند .

 

 

Iker Casillas, Real Madrid (Getty Images)

-ایکر کاسیاس طبق نظرسنجی که از کاربران سایت مارکا به عمل آمد ، با قاطعیت به عنوان برترین دروازه بان تاریخ اسپانیا معرفی شد . در این نظرسنجی کاسیاس با کسب %67.4 در مکان نخست قرار گرفت و بعد از آن ویکتور والدس با %12.4 ، لوئیس میگل آرکونادا با %7.8 ، خوسه آنخل ایریبار با %6.7 ، زامورا با %2.8 ، سوبی سارتا با %1.4 و آنتونیو رامالتس با %1.3 در مکان های بعدی قرار گرفتند .

این درحالی است که ایکر کاسیاس در بازی مقابل انگلیس توانست از حیث تعداد بازی های ملی با رکورد آندونی سوبی سارتا برابری کند .

بعد از انجام این نظرسنجی بسیاری از ستاره های تیم ملی اسپانیا از کاسیاس تمجید کردند و آن ها نیز تاکید کردند که کاسیاس بهترین دروازه بان تاریخ اسپانیا است . چابی ارناندس ، ستاره تیم بارسلونا نیز در ستایش کاسیاس این چنین گفت : «ایکر دروازه بان بزرگی است ، که اسپانیا به داشتن این چنین بازیکنی به خود می بالد . تیم ملی به او بسیار مدیون است ، زیرا او بارها یک تنه تیم را از شکست نجات داده است و زمینه ساز پیروزی تیم شده است . او نمونه یک بازیکن تمام عیار است که نمونه آن را کمتر می توان در دنیای فوتبال مدرن امروز پیدا کرد . به واقع او در تمام بازی های نقشی فراتر از یک کاپیتان دارد و این امر باعث شده است که انسانی برجسته باشد ، انسانی فراتر از یک ستاره» .  

[foto de la noticia]

کاسیاس در بازی مقابل کاستاریکا ، به رکوردی دست خواهد یافت که شاید سال های سال ، هیچ کدام از بازیکنان اسپانیا نتوانند به آن نزدیک شوند . ایکر در این بازی رکوردار بازی ملی در تیم ملی اسپانیا خواهد شد .

کاسیاس در فاصله یازده سال از اولین بازی ملی خود که در گوتنبرگ سوئیس انجام داد ، توانست به این رکورد ملی دست یابد . او همچنین در بین دروازه بان های بالا ، این افتخار را داشته که هم فاتح جام جهانی باشد و هم فاتح جام ملت های اروپا .

[ سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:59 ] [ یاسر شایان ]

بازگشت کاکا و مارسلو به تمرینات ، تداوم مصدومیت کاروالیو

دو بازیکن برزیلی تیم رئال نیز که در ورزشگاه آنوئتا مقابل رئال سوسیداد مصدوم شده بودند ، تمرینات انفرادی خود را آغاز کردند

 

 

Kaka, Pepe (Real Madrid)

-  طبق آخرین اخباری که از کادر پزشکی باشگاه رئال مادرید منتشرشده است ، کاروالیو همچنان نمی تواند ریکاوری را آغاز کند و باید مدت نامعلوم دیگری را دو از تمرینات سپری نماید .

کاکا و مارسلو ، دو بازیکن برزیلی تیم رئال نیز که در ورزشگاه آنوئتا مقابل رئال سوسیداد مصدوم شده بودند ، تمرینات انفرادی خود را آغاز کردند ، این خبر تا حدی هواداران پرشمار رئال مادرید را از نگرانی خارج خواهد کرد .

خوزه مورینیو که تمرینات تیمش را برای رویارویی با والنسیا آغاز کرده است . این درحالی است که فقط 5 نفر از ترکیب اصلی خود را در تمرینات در اختیار دارد . دیگر بازیکنان یا در اختیار تیم های ملی می باشند و یا اینکه در بند مصدومیت هستند .


کاروالیو ، مدافع مرکزی تیم رئال مادرید ، به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر 44 روز دور از تمرینات رئال سپری کرده است و زمان بازگشت او به تمرینات نا مشخص است و همچنان باید به دور از تمرینات در استراحت کامل باشد .

پزشکان تیم رئال مادرید حضور کاکا و مارسلو را در بازی مقابل والنسیا منتفی دانسته اند و طبق دستور آن ها تمرینات انفرادی این دو بازیکن بر روی زمین چمن والدبباس به تازگی آغاز شده است و این دو بعد از 15 روز بار دیگر پا به توپ خواهند شد .

تیم رئال مادرید که اکنون با سه امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در صدر جدول لالیگا قرار گرفته است ، بامداد روز یک شنبه هفته آینده در ورزشگاه مستایا به مصاف تیم رده سومی والنسیا خواهد رفت ، که بی شک مهمرین بازی هفته دوازدهم لالیگا خواهد بود .

[ دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:21 ] [ یاسر شایان ]

گزارش روز: سوئیت های والدبباس برای مورینیو و شاگردانش

ساخت این بنا در سال 2012 شروع می شود و این تجهیزات در کنار کمپ تمرینی رئال احداث می شود

 

 

Xabi Alonso, Cristiano Ronaldo, Khedira, Benzema, Real Madrid
 

- سران باشگاه مادریدی درحال برنامه ریزی برای آغاز ساخت فاز دوم شهرک ورزشی والدبباس هستند. شش سال بعد از افتتاح فاز اول این پروژه که شامل کمپ تمرینی والدبباس است، فلورنتینو پرس اکنون ایده های جدیدی را در سر دارد که شامل احداث مجتمعی رفاهی برای بازیکنان تیم است

این ایده ای است که پرس همواره در سر داشت و شامل ساخت یک هتل- مجتمع اقامتی برای بازیکنان تیم اصلی رئال است که در روزهای قبل از بازی در این مجتمع اقامت یافته ودر روزهایی که دو جلسه تمرینی دارند در آن استراحت کنند؛ این مجموعه به ویژه در طول اردوی پیش فصل به کار خواهد آمد.

یکی از مسئولان باشگاه رئال دراین باره گفته:«وقتی می توانیم بهترین تجهیزات را در خانه داشته باشیم، چرا به هتل برویم؟»

طرح جدید این مجتمع اقامتی، شبیه میلانلوی روسونری و یا شهرک ورزشی لاس روساس که متعلق به تیم ملی اسپانیاست می باشد. در طول اردوهای این تیمها، بازیکنان در میلانو و یا لاس روساس مانده و شب را در این مجتمع اقامتی سر می کنند. خانه جدید رئال مادرید در کنار کمپ تمرینی والدبباس احداث می شود و تجهیزاتی از جمله : اتاق خواب، سالنهای تفریحی و سالن اجتماعات برای آماده سازی تیم قبل از هربازی را دارد. این هتل در قلب شهرک ورزشی والدبباس است و هر مربی می تواند نیازهای ویژه ای را اعلام کند.

ساخت این مجموعه اقامتی از سال 2012 آغاز می شود و تیم پایه ای رئال هم جایگاه ویژه خود را خواهد داشت.

 

[ یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:16 ] [ یاسر شایان ]

مورینیو: این فصل بالاخره بنزمای واقعی را دیدیم

بنزما که در سال 2009 با انتقالی 35 میلیون یورویی از لیون به رئال پیوست، در این فصل بازی های بسیاری خوبی در ترکیب کهکشانی ها به نمایش گذاشته است.

 

 

Benzemá, Diego López, Real Madrid, Villarreal, Liga BBVA
 

- ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، کریم بنزما را به دلیل پیشرفت سریعش در چند ماه اخیر مورد ستایش قرار داد.

بنزما که در سال 2009 با انتقالی 35 میلیون یورویی از لیون به رئال پیوست، در این فصل بازی های بسیاری خوبی در ترکیب کهکشانی ها به نمایش گذاشته است.

آقای خاص در گفتگو با برنامه تلویزیونی فرانسوی تله فوت گفت:" من فکر می کنم بنزما از هر لحاظ پیشرفت کرد؛ او اکنون هم از نظر ذهنی و هم از فیزیکی پیشرفت کرده است.

او اکنون بازی را کاملا را می فهمد. ما کیفیت بازی هجومی او را می دانستیم اما او اکنون در کارهای دفاعی هم پیرفت زیادی کرده است."

او مهاجمی است که باید به عنوان سنتر فوروارد بازی کند؛ ضمن اینکه در موقعیت سازی نیز فوق العاده است. هرچند باید کمی جنگنده تر باشد."

[ شنبه 21 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:15 ] [ یاسر شایان ]

کریس رونالدو: چرا فقط حرکت من در ذهن همه مانده؟

کاپیتان تیم ملی پرتغال از اینکه رسانه ها تنها به واکنش او در مقابل حمله لیزری هوادران بوسنیایی پرداختند، نارحت است

 

 

Euro 2012: Adnan Zahirovic (Bosnia) - Cristiano Ronaldo (Portugal)
 

- کریس رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال، از اینکه رسانه ها تنها به واکنش او در مقابل حمله لیزری هوادران بوسنیایی پرداختند، نارحت است.

او پس از تساوی بدون گل مقابل بوسنی به خبرنگاران گفت:" کسی در مورد اینکه آن طرفدار با یک لیزر 5 چشمی به من حمله کرد، صحبت نکرد و فقط در مورد حرکت من صحبت شد. حرکت من تنها واکنشی در مقابل حرکتی بود که آنها انجام دادند اما همه در مورد من صحبت کردند."

در طول بازی هم هواداران بوسنی حملات مشابهی را علیه او انجام دادند و با فریاد زدن نام مسی، سعی کردند رونالدو را از کوره درببرند اما ستاره پرتغالی سعی کرد خونسردی اش را حفظ کند.

" من سعی کردم آرامشم را حفظ کنم زیرا می دانستم اگر کاری بکنم، کارت زرد می گیرم و به خودم ضربه می زنم و ممکن است بازی برگشت را از دست بدهم."

ستاره رئال همچنین از شرایط زمین بازی گلایه کرد و گفت:" چمن؟ آن چمن نبود، باغ بود. بازی کردن در چنین زمینی خیلی دشوار بود. ما خوب بازی کردیم و چهار موقعیت گلزنی داشتیم، در حالی که آنها فقط یک موقعیت داشتند."

ددیدار برگشت دو تیم سه شنبه شب در لیسبون برگزار خواهد شد.

[ شنبه 21 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:15 ] [ یاسر شایان ]

زامورانو: این رئال می تواند بارسا را پنج تایی کند

اسطوره فوتبال شیلی معتقد است رئالی ها نباید خیلی هم به جبران نتیجه 5-0 فکر کنند

 

مرجع خبری رئال

Ivan Zamorano
-ایوان زامورانو یکی از بهترین مهاجمان رئال در دهه 1990 بود. این مهاجم شیلیایی که در دوران چهارساله حضورش در برنابئو، در 137 بازی، 77 گل به ثمر رساند، همچنان بازی های تیم سابقش را دنبال می کند و معتقد است آنها می توانند این فصل بارسا را پشت سر بگذارند. 

زامورانو در  مادرید چه کار می کند ؟

با بچه ها با تیم کیلکورا برای مسابقات قهرمانی "چیلکترا کاپ 2011 " آمده ایم . این تورنمنتی است که برای بچه های 10 ساله در شیلی است . امسال 50 هزار کودک از 33 محله را برای این بازی جذب کرده ایم . جایزه قهرمان ، حضور در این جا بود . ما روز دوشنبه ، 1-0 به تیم زیر 13 سال مادرید باختیم . بدشانسی اوردیم چرا که گلی مثل گلی که رئال یکشنبه گذشته از اوساسونا خود را دریافت کردیم .
تو نماینده یونسیف در شیلی هم هستی و توجه خاصی هم به کودکان داری ...
در حال حاضر ، روی کارهای زیادی در شیلی تمرکز داریم که البته به رئال مادرید هم مرتبط است . سعی می کنیم که توانایی هایمان بیشتر و بیشتر شود . می خواهیم که توانایی زندگی کردن بچه ها در جامعه را هم بهبود بخشیم .

علت این همه نوع دوستی تو چیست ؟
من در محله ای کثیف بزرگ شدم . در آن ، مواد مخدر و جرم های مختلف فراوان بود . هیچ کودکی لیاقت چنین زندگی را ندارد .

برایت استقبالی که توسط مادریدیستاها از تو می شود هم جالب است ؟
بله ، خیلی . روز یکشنبه به استادیوم رفتم و 2000 عکس گرفتم . مردم خیلی به من محبت دارند ، 15 سال از رفتنم می گذرد ... باور نکردنی است . انگار هرگز نرفته بودم . رئال مادرید را در قلبم دارم .

جنجالی هم بودی ...
این اتفاقاتی است که برای هر بازیکن می افتد ، اما خود شخص بازیکن تا همیشه می ماند ...

حالا بازیکنان را بیشتر با توئیترش می شناسند تا از نزدیک . نظرتان در مورد پیشرفت شبکه های اجتماعی چیست؟
راستش را بگویم ؟

بله ، البته .
مزخرف است ... من از توئیتر ، فیس بوک یا هیچ چیز دیگر استفاده نمی کنم . اگر کسی می خواهد به من چیزی بگوید ، باید به نزدم بیاید . من ایوان زامورانو هستم و دوست دارم همه رو در رو با من حرف بزنند . افراد همچنین روی پروفایل هایشان نامهای متفاوتی می گذارند . مثل این می ماند که خودت برای خودت اسم مستعار استفاده کنی . مثلا این که بگویید "من در ترافیک مانده ام " خب که چه ؟ این را نمی پسندم .

کاسیاس چند وقت پیش عکسی از خودش در ترافیک گذاشته بود و آن را علت تاخیر دانسته بود ...
البته شاید گاهی هم بد نباشد . برخی فوتبالیست ها خجالتی هستند و می توانند از این طریق استفاده کنند . در کشور من هم بازیکنان زیادی هستند که از طریق توئیتر صحبت می کنند .

محبوبیت رئال مادرید در شیلی کم شده است ؟
رئال مادرید هیچ گاه قدیمی نمی شود اما حضور الکسیس در بارسا ، توجهات به این تیم را بیشتر کرده است .

رئال مادرید و بارسلونا ، شکست ناپذیر هستند . در اسپانیا از دو قطبی شدن لالیگا می گویند . چه نظری داری ؟
امروز لیگ اسپانیا را فقط رئال مادرید و بارسلونا تشکیل می دهند . وقتی من بازی می کردم ، رقابت بیشتر بود . تیمهای لالیگا تا آخر می جنگیدند . رئال مادرید در هفته آخر با دو امتیاز برتری قهرمان می شد . حالا رئال و بارسا 15 یا 20 امتیاز با تیم سوم فاصله دارند و لالیگا نابرابر هست . کریستیانو و مسی یک قدم از بقیه بالاتر هستند .

حالا اگر رئال و بارسا یک امتیاز بدهند هم انگار یک ناکامی بزرگ است.
قبلا هم همین طور بود ! به طور مثال وقتی در سن سباستین بازی کنی جو به شدت علیه توست ، باور نکردنی است !

فکر می کردی که کریستیانو این قدر زود رکورد 101 گلت در رئال مادرید را بشکند ؟
چقدر طول کشید ؟

103 گل در 106 بازی .
فوق العاده است . امروز او و مسی خیلی به هم نزدیک هستند . کریستیانو در حال حاضر نقش مهم تری دارد تا مسی ، از دیدگاه ساختار فوتبالی . بازیکن آرژانتینی ، هنوز همان بازیکن خوب است اما بازیکن پرتغالی بیشتر در جریان بازی است . او مهاجم کامل تری است . دو گلی که با ضربه سر در هفته قبل زد فوق العاده بود . می تواند با هر دو پا ، از بیرون محوطه جریمه ، تک به تک و ... گل بزند . یک بازیکن کامل است .

نظرت در مورد گلی که در فینال کوپا دل ری در والنسیا زد چیست ؟
آن گل شبیه گلهای من بود . توپ آمد و در هوا عالی پرید . یک سوپرگل بود . کریستیانو در هوا خیلی خوب است .

10 گل با ضربه سر زده است ... خودت چند گل هد در رئال مادرید زدی ؟
در حدود 30-35 تا . در سویا بهترین گل دوران فوتبالم را زدم . از بیرون محوطه جریمه بود ، فکر کنم برابر اسپانیول بود ، بلند شدم ، روی هوا پریدم و توپ را به تیرک دور فرستادم .

همه گلهایی که زدی یادت است ؟
حافظه خوبی دارم . نمی توانم هر 345 گل را به یاد داشته باشم ، اما تقریبا بله .

بیشتر از رائولی که هنوز فعال است گل زدی ...
رائول اولین بازیش را با من انجام داد . با شخصیت فوق العاده ای تمرین می کرد . در اولین تمرین بود که به ما ملحق شده بود . شوتهایش یادم است . به هیرو گفتم :" بیا این جا چاوالیتو ، مواظم باش ، چون که ممکن است روانه بیمارستان شوی . "

رائول از همان ابتدا جنگنده بود ...
بله ، از همان ابتدا شخصیت داشت . این درون زمین هم مشخص بود . وقتی وارد زمین می شد ، انگار قرار است که تا همیشه در تیم باشد ، در حالی که تنها 17 سال داشت . پسر خیلی خوبی بود . نمی دانم که رائول چرا از رئال مادرید رفت . او در آلمان راحت است اما نمی توانم درک کنم . شالکه محبوب ترین تیم در آلمان است . من وقتی در اینتر بودم ، در جام یوفا یک بازی را به آنها باختم .

پس از همان ابتدا حس کردی که قرار است دورانی درخشان داشته باشد ؟
چیزهای زیادی برای موفقیت داشت . روحیه ، تکنیک ، فداکاری و شخصیتی که می توانست نصف دنیا را تصرف کند . می دانستم که موفق می شود و شد .

بر خلاف گوتی ، خیلی منضبط بود .
رائول از همان ابتدا می دانست چه می کند . شاید گوتی به حرف تو به عنوان یک بازیکن با تجربه گوش نمی داد اما رائول می فهمید و به همین علت موفق شد .

فکر می کنی رئال مادرید بتواند الکلاسیکوی بعدی را ببرد ؟
چه زمانی است ؟

19 آذر . فکر می کنی این رئال مادرید بتواند شکست 5-0 فصل قبل را جبران کند ؟
رئال مادرید شایستگی بیشتر از این را هم دارد و می تواند . دیدن بازی امروز رئال مادرید ، لذت بخش است . اما بی تردید در رختکن باید بیشتر به برد فکر کنند تا دادن پاسخ پنج گل . اگر رئال مادرید بدین روند ادامه دهد ، زمانی خواهد رسید که از سکوها کسی فریاد بزند که زمان دادن پاسخ پنج گل است . رئال مادرید می تواند نتیجه 5-0 را برگرداند .

فوتبال در ظهر را چطور دیدی ؟
در شیلی ساعت هفت صبح بود . با فوتبال بیدار شدیم . مشکل مربوط به وعده غذایی صبح بازیکن است . چه می توان خورد ؟ طبیعتا بازیکنی مثل من دوست داشت که پیش از بازی ، پاستا بخورد . به نظرم این قضیه برای وعده های عذایی مشکل است . وقتی بازی ساعت 12 است ، باید ساعت هشت صبح صبحانه خورد و هفت صبح بیدار شود . یک بازیکن باید حداقل هشت ساعت بخوابد .

مورینیو را می شناسی ؟
او را در بازی خیریه ناکاتا در ژاپن دیدم . او مربی تیم ستارگان بود . با او و دستیارش صحبت کردم . بعدها به میلان رفتم چرا که پدرخوانده دختر زانتی هستم و با او صحبت کردم .

مربی پرتغالی کاری کرده که همه بازیکنانش تا پای مرگ با او باشند ، این یک معجزه است ؟
او در مقابله با مطبوعات یک کاراکتر دارد اما در رختکن واقعا یک شخص متفاوت است . بهترین مربی فوتبال کسی است که بازیکنانش چه بازی کنند و چه نکنند از او راضی باشند . مورینیو در میلان ، همه را راضی کرده بود . کارش درست است ، نه ؟ او ساعت هفت صبح سر کار می آمد ، حواسش به همه چیز بود ، این که چمن کوتاه باشد ، کفش ها آماده باشد و ...

مورینیو ، با پلگرینی که هم تیمی توست ، تفاوت زیادی دارد ...
مانوئل همچنان رکورد بیشترین امتیاز تاریخ رئال مادرید را در اختیار دارد . او 96 امتیاز کسب کرد ، رکوردی که هیچ کس به آن نرسیده است . او بدشانسی آورد که با بهترین بارسای تاریخ مواجه شد . مشکل از رئال مادرید نبود از بارسا بود .

بازی عجیب برابر آلکورکون در کوپا خیلی بد بود و در رفتنش نقش زیادی داشت ...
در فوتبال این اتفاقات پیش می آیند . بازی با آلکورکون یک اتفاق بود اما مسائل دیگری هم بود که تاثیر گذاشت ، مثل انتقادات زیاده از حد برخی مطبوعات نسبت به شخصیت او . مانوئل یک فرد فوق العاده است . او با انتقادات ورزشی کنار می آید اما بیشتر به شخصیت او انتقاد می شد . می دانستم که در رئال مادرید ، دوم شدن هم یک ناکامی است . این چیزی است که وقتی در بهترین باشگاه جهان باشی می فهمی .

اتلتیک بیلسا را چطور می بینی ؟
در ابتدا کمی مشکل است چرا که بازیکنان باید کاملا متعصب و متعهد باشند . وقتی در شیلی بود هم این نگرانی بود که شاید کسی با او کنار نیاید . آیا بازیکنی در شیلی بود که تعصب کامل داشته باشد . مشکل بود . بازیکنان هر چه بیشتر او را می شناختند راحت تر می شدند . دورانش در چلسی فوق العاده بود .

اتلتیک - بارسا را دیدی ؟ فوتبال زیبایی بود ...
بله ، تیمهای بیلسا از نظر بدنی فوق العاده هستند . زمین خیس بود و شیوه فوتبال آنها زیبا . بازی زیبایی بود ، یکی از زیبا ترین بازیهای امسال اسپانیا .

جایت در بازی پیشکسوتان با بایرن در برنابئو خیلی خالی بود ..
نتوانستم حاضر باشم . خیلی بد شد . دوست داشتم دوباره پیراهن رئال مادرید را بپوشم . حتی از من دعوت شد که با زوکو و پاچین در مکزیک بازی کنم اما نمی شد . اما حالا با پیشکسوتان کولو کولو تمرین می کنم تا بتوانم روی دور باشم .

آماده به نظر می رسی ...
بله ، گفتم که بازیکنان دیگری نظیر شوکر که زیاد روی فرم نبودند هم به من زنگ زدند (می خندد) . یک روز ، با همسرم در نیویورک او را دیدم و کاملا سورپرایز شدم .

حرف آخر ؟
رونکرو ، مرا متقاعد کرد تا قلورنتینو مرا به رئال - بارسای دسامبر بیاورد (می خندد) . اگر یک طلسم می خواهند ، بگویند که زامورانویی که بارسا را 5-0 برد ، بیاید (می خندد) . این رئال مادرید می تواند بارسا را پنج تایی کند .
[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:8 ] [ یاسر شایان ]

رونالدو،کلافه از فریادهای «مسی،مسی»: توهینی فیزیکی، پاسخ رونالدو به نورلیزر

ستاره پرتغالی رئال مادرید دیگر طاقت شنیدن فریادهای مسی مسی را ندارد

 

 

Edin Dzeko - Cristiano Ronaldo
 

- تیم ملی پرتغال در حالی به بوسنی و هرزگوین سفر کرد که هواداران فوتبال در این کشور هم مثل هواداران خیلی از کشورهای دیگر، نام دشمن شماره یک و فوتبالی رونالدو، یعنی لیونل مسی را برای تحریک ستاره پرتغالی برگزیده اند.

پرتغال امشب در دور رفت پلی آف رقابتهای مقدماتی یورو2012 در بوسنی مقابل تیم ملی این کشور قرار می گیرد و در زمان ورود کاروان پرتغال به این کشور، ستاره پرتغالی در میان «فریادهای مسی مسی»، به سمت اتوبوس حرکت کرد.

در جلسه تمرینی رسمی تیم ملی پرتغال هم فریاد های « مسی، مسی » شنیده می شد.

البته در یکی از این جلسات تمرینی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مورد حمله نور سبز لیزریکی از هواداران حاضر در ورزشگاه قرار گرفت و رونالدو که به شدت عصبانی شده بود، با استفاده از یکی از انگشتان دستش، رو به سمتی که نور لیزر از آن ساطع شده بود، خشم و ناراحتی اش را بروز داد. البته دقایقی بعد جو آرامتر شد و رونالدو با آرامش بیشتری تمرینات را دنبال کرد.

CR7

بدون شرح !

[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:7 ] [ یاسر شایان ]

کاکا: هرگز به بازگشت به میلان فکر نکردم

این ستاره 29 ساله در سال 2009 از میلان به رئال پیوست اما در دو فصل اول حضورش در سانتیاگو برنائو فروغ چندانی نداشت.

 

 

Kaka Real madrid - Getty
 

- کاکا، ستاره برزیلی رئال، اعلام کرد قصد ندارد این باشگاه را به مقصد میلان ترک کند.

این ستاره 29 ساله در سال 2009 از میلان به رئال پیوست اما در دو فصل اول حضورش در سانتیاگو برنائو فروغ چندانی نداشت.

کاکا اعلام کرد هنوز علاقه زیادی به باشگاه سابقش دارد اما قصد ندارد به سن سیرو برگردد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" من علاقه زیادی به میلان و سائوپولو دارم  اما می خواهم تاکید کنم که می خواهم در رئال بمانم. من در یک سال و نیم اخیر مشکلات ومصدومیت های زیادی داشتم اما هیچگاه به بازگشت به میلان فکر نکردم.

من بارها با گالیانی صحبت کردم و به او گفتم می خواهم در رئال بمانم."

[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 9:53 ] [ یاسر شایان ]

ادن آزارد: در صورت جدایی از لیل، فقط به رئال می روم

آزارد به تازگی اعلام کرد قصد دارد در پایان این فصل لیل را به مقصد یک باشگاه بزرگ ترک کند و به نظر می رسد از هم اکنون تصمیمش را گرفته است.

 

 

- به گزارش نشریه ال کونفیدنسیال، ادن آزارد، ستاره بلژیکی لیل، به مدیران این باشگاه اعلام کرد به دنبال رفتن به رئال مادرید است و پیشنهاد سایر باشگاه ها را رد خواهد کرد.

آزارد به تازگی اعلام کرد قصد دارد در پایان این فصل لیل را به مقصد یک باشگاه بزرگ ترک کند و به نظر می رسد از هم اکنون تصمیمش را گرفته است.

براساس گزارش ها، پاری سن ژرمن و چلسی نیز برای خرید این بازیکنی پیشنهادی 30 میلیون یورویی ارائه داده اند، پیشنهادی که توسط باشگاه لیل رد شد. این در حالی است که باشگاه های آرسنال، بایرن، میلان، اینتر و یوونتوس نیز به دنبال این بازیکن هستند.

اما آزارد به دنبال پیوستن به رئال است و قصد دارد شانسش را در سانتیاگو برنابئو امتحان کند.

زین الدین زیدان، مدیر ورزشی رئال، بارها این ستاره بلژیکی را مورد ستایش قرار داده و قصد دارد زمینه حضور او در رئال را فراهم کند.

آزارد تا تابستان 2015 با رئال قرارداد دارد و باشگاه لیل برای فروش او قیمتی در حدود 40 میلیون در نظر گرفته است.
[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:32 ] [ یاسر شایان ]

سرخیو راموس: شاید روزی به سویا بازگشتم

مدافع ملی پوش رئال از اینکه هم تیمی سابقش بعد از نزدیک به یک سال بار دیگر به تیم ملی دعوت شده خوشحال است

 

 

Sergio Ramos, Spain (MARCA)

 – سرخیو راموس مدافع ملی پوش رئال مادرید معتقد است خسوس ناواس هافبک سویا استحقاق دعوت شدن به تیم ملی را دارد.

ناواس از جام جهانی آفریقای جنوبی به دلیل مصدومیت به تیم ملی دعوت نشده بود اما بیسنته دل بوسکه این بار او را به اردوی ماتادورها فراخواند.

سرخیو راموس در مورد هم تیمی سابقش به روزنامه آ.اس می گوید:" خسوس مدتهاست دوست صمیمی من است و واقعا استحقاق دعوت شدن به تیم ملی را دارد."

راموس همچنین در مورد احتمال بازگشتش به سویا گفت:" من در رئال بسیار خوشحالم و در این باشگاه چیزهای زیادی یاد گرفته ام و به تیم ملی رسیده ام اما سویا همیشه جایی در قلب من خواهد داشت. شاید روزی به این تیم بازگشتم"

" وقتی به ورزشگاه سویا می روم هواداران رفتار بسیار خوبی با من دارند."

اسپانیا شنبه در ورزشگاه ومبلی در دیداری دوستانه به مصاف انگلیس می رود.

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:32 ] [ یاسر شایان ]

خاویر کلمنته: ازتماشای بازیهای رئال بیشتر از بارسا لذت می برم

مربی سابق تیم ملی اسپانیا اعلام کرد که ترجیح می دهد تا برای تماشای فوتبال به برنابئو برود تا به نوکمپ

 

 

Javier Clemente

 

- خاویر کلمنته سرمربی سابقب تیم ملی اسپانیا در گفت و گو با برنامه «دیرکتو مارکا»ی رادیو مارکا به آنالیز شرایط کنونی فوتبال اسپانیا پرداخت

او که برای مدتی هدایت تیم اتلتیک بیلبائو را در دست داشت، این هفته شاهد تساوی شاگردان سابقش مقابل بارسا بود و اکنون در آنالیز عملکرد اتلتیک بیلبائو گفته:« بیه لسا، مربی اتلتیک بیلبائو به نظر من مربی خوبی است و به او احترام می گذارم. من به تمامی مربیان احترام می گذارم، چه خوب باشند و چه بد. البته اتلتیک چه با حضور مارسلو بیه لسا و  چه در نبود او قهرمن لالیگا نخواهد شد.»


سرمربی سابق اتلتیک بیلبائو ادمه داد:«الان و با تساوی بیلبائو مقابل بارسلونا باید ببینیم کسانی که در اولین ماه کاری بیه لسا حرف از اخراج او می زدند، چه می گویند.»

کلمنته که در حال حاضر سرمربی تیم ملی کامرون است در صحبتهایی اعلام کرد که قاره آفریقا قاره ای کاملا ناشناخته برای او بوده است و دراین باره گفت:« هیچ ایده ای نداشتم که آفریقا چه جور جایی است. کامرونی ها بازیکنان بزرگی دارند ولی هیچ وقت نمی توانند از اسپانیا پیشی بگیرند.»

کلمنته در ادامه صحبتهایش به بررسی اوضاع بخش بالایی جدول لالیگا که در اختیار رئال و بارساست پرداخت و گفت:« امسال رئالی ها بهتر شده اند و شاگردان گواردیولا در همان مسیر قبلی شان حرکت می کنند. غلبه بر آبی اناری ها کار خیلی سختی است چون آنها بخش عمده ای از زمان بازی توپ را در اختیار دارند.»

سرمربی سابق رئال و تیم ملی اسپانیا درمورد قهرمان این فصل لالیگا گفت:« سرنوشت قهرمان این فصل لالیگا را دیدارهای رودرروی رئال و بارسا تعیین می کند.اگر رئال نتواند توپ را از چنگ بارسلونایی ها در بیاورد، باید به چنگ و دندان متوسل شود.»

او در بخش پایانی صحبتهایش در پاسخ به این سوال که سبک بازی رئال را ترجیح می دهد و یا بارسا را گفت:« من ترجیح می دهم که برای تماشای یک مسابقه فوتبال به برنابئو بروم تا به نوکمپ.»

[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:8 ] [ یاسر شایان ]

وان زامورانو: کریس رونالدو یک پدیده واقعی است

این ملی پوش سابق شیلیایی که در 173 بازی برای رئال، 103 گل به ثمر رساند، معتقد است رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست.

 

 

Liga BBVA: Real Madrid-Osasuna: Cristiano Ronaldo
 

- ایوان زامورانو، مهاجم سابق رئال مادرید، با ستایش از بازی های خوب کریس رونالدو در رقابت های این فصل، این ستاره پرتغالی را یک پدیده واقعی دانست.

این ملی پوش سابق شیلیایی که در 173 بازی برای رئال، 103 گل به ثمر رساند، معتقد است رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست.

او در گفتگو با سایت اختصاصی باشگاه رئال گفت:" کریس رونالدو یک پدیده واقعی است. او از همه بازیکنان حال حاضر دنیا یک گام جلوتر است و رئال سود زیادی از در اختیار داشتن او می برد.

او با گل هایی که به می رساند، سرنوشت بازی ها را رقم می زند. داشتن چنین روندی برای چند فصل پیاپی فوق العاده است. او بسیار جاه طلب است که برای یک مهاجم در چنین تیمی بسیار ضروری است.

گل با ضربه سر او در دیدار مقابل اوساسونا من را به یاد خودم انداخت. پرش او فوق العاده بود. قدرت و مهارت او در زدن ضربات سر ثابت می کند که از هر نظر کامل است و باعث لذت هر طرفدار مادریدی می شود."

رونالدو در 11 دیدار این فصل لالیگا، 13 گل به ثمر رسانده است.

 
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:8 ] [ یاسر شایان ]

گزارش روز: رونالدوی پرتغالی، به رونالدوی برزیلی رسید

ستاره پرتغالی با به ثمر رساندن 104 گل با پیراهن رئال، با رکورد ستاره برزیلی این تیم برابری کرد

 

 

Liga BBVA: Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
 

 

- دوازدهمین هت تریک کریستیانو رونالدو برای این ستاره پرتغالی، یک جایزه و عنوان ویژه دیگر را هم به همراه داشت. کریس با سه گلی که وارد دروازه اوساسونا نمود تعداد گلهایش با پیراهن تیم مادریدی را به 104 گل در 106 بازی رساند و با رکورد گلزنی رونالدوی برزیلی در بازیهای رسمی برای رئال برابری کرد.

با اندکی بیش از دو فصل حضور در رختکن رئال، رونالدوی پرتغالی اکنون نامش را در میان 13 گلزن برتر تاریخ باشگاه مادریدی می بیند. قربانیان بعدی ای که کریس انتظار پشت سرگذاشتن رکورد آنها را می کشد، پائینیو و خوانیتو هستند که هر یک 121 گل با پیراهن رئال به ثمر رسانده اند.

این مهاجم پرتغالی در دو دیدار اخیر رئال، 5 گل به ثمر رسانده که تعداد گلهایش در تمامی تورنمنتها در رقابتهای این فصل برای رئال را به عدد 17 رساند.

در تمامی بازیهای رئال دراین فصل ایگواین 11 گل برای رئال به ثمر رسانده و بنزما 9 بار برای این تیم گلزنی کرده تا این سه ستاره روی هم 37 بار برای رئال به گل رسیده باشند.

کریس رونالدو در 11 هفته ابتدایی لالیگا، با 13 گل برترین گلزن کهکشانی ها در رقابتهای این فصل است. این درحالی است که او فصل گذشته و در 11 هفته ابتدایی یازده گل زده بود و در سال اول حضورش در این برهه زمانی تنها 5 گل را به نام خودش ثبت کرده بود

با این 104 گل  ، ستاره پرتغالی رئال، از نظر تعداد گل، با گلهایی که رونالدوی برزیلی در بازیهای رسمی برای رئال به ثمر رسانده برابری کرد که این افتخار بزرگی برای کریس به حساب می آید.

[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 17:6 ] [ یاسر شایان ]

ونالدو: مسی و من،مثل فراری و پورشه هستیم

ستاره پرتغالی رئال مادرید در گفت و گو با کیکر به مقایسه خودش و مسی پرداخته

 

 

arabic edition wallpaper: messi vs ronaldo , real madrid vs barcelona
 

 

- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید در گفت و گو با مجله آلمانی کیکر از مسائل مختلف دنیای فوتبال صحبت کرده

این بازیکن پرتغالی در پاسخ به سوالی درمورد مقایسه سرالکس فرگوسن و ژوزه مورینیو، فرصت را برای اشاره به دوئلی که با لیونل مسی دارد غنیمت شمرد و گفت:« مقایسه کردن این دو نفر (فرگوسن و مورینیو) غیرممکن است؛ دقیقا مثل مقایسه کردن مسی و من که مثل مقایسه کردن فراری و پورشه می ماند.»

رونالدو در گفت و گو با مجله آلمانی کیکر درمورد مورینیو، مربی پرتغالی رئال گفت:« مورینیوبهترین مربی حال حاضر فوتبال دنیاست. او ایده های خوب و روشنی دارد و فوتبال را بهتر از سایرین درک می کند.»

رونالدو این روزها می خواهد تا تمام جوایز فردی را کنار گذاشته و به جوایز گروهی بیندیشد. او در این باره گفت:« اگر با تیم به جوایزو قهرمانی گروهی برسی، به عناوین فردی هم دست خواهی یافت.»

 

[ سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:28 ] [ یاسر شایان ]

کریم بنزما: مورینیو مرا به یک جنگجو تبدیل کرد

مهاجم فرانسوی رئال معتقد است مورینیو از او یک مهاجم تمام عیار ساخته است

 

 

Liga BBVA: Real Madrid-Osasuna: Karim Benzema; Javad Nekounam
 

 – کریم بنزما مهاجم فرانسوی باشگاه رئال مادرید از ژوزه مورینیو تمجدی کرد و معتقد است سرمربی اسبق اینتر نقش ویژه ای در پیشرفت او داشته است.

این ملی پوش فرانسوی در تابستان سال 2009 از لیون به رئال پیوست اما در ابتدا نتوانست توانایی هایش را در این تیم به اثبات برساند.

این در حالی است که بنزما زیر نظر مورینیو به یک مهره کلیدی تیم تبدیل شده و از شرایطش در این تیم کاملا راضی است.

بنزما می گوید:" مورینیو نمی خواست شیوه بازی من را تغییر دهد بلکه کاری کرد تلاشم در زمین بیشتر شود. اکنون به عنوان یک جنگجو به زمین مسابقه می روم."

"او به همه بازیکنان نزدیک است و با همه آنها دقایقی را صحبت می کند. او شیوه ای خاص دارد و همه بازیکنان در عین حال که با او دوست هستند از او حساب می برند."

[ سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:28 ] [ یاسر شایان ]

برای اولین بار در سه فصل اخیر؛ فاصله سه امتیازی رئال با بارسا

از زمانی که گواردیولا هدایت بارسا را برعهده گرفت، هیچ گاه بارسا با این تعداد امتیاز، پشت سر رئال قرار نگرفته بود

 

 

Copa del Rey Final,Real Madrid vs Barcelona,Cristiano Ronaldo
 

- با پیروزی 7-1 شب گذشته رئال مقابل اوساسونا و تساوی 2-2 بارسا مقابل بیلبائو، اختلاف  دو تیم در صدر جدول به سه امتیاز افزایش پیدا کرد. این اولین بار از فصل 09-2008 است که آبی و اناری ها از رقیب دیرینه شان 3 امتیاز عقب می افتند.

در واقع از زمانی که گواردیولا هدایت بارسا را برعهده گرفت، هیچ گاه بارسا با این تعداد امتیاز، پشت سر رئال قرار نگرفته بود.

آخرین باری که رئالی ها با اختلاف بیش از سه امتیاز بالاتر از بارسا در صدر قرار داشتند، در فصل 08-2007 بود که آنها بعد از 125 روز صدرنشینی، با 8 امتیاز اختلاف با بارسا، به قهرمانی رسیدند.

بیشترین فاصله امتیازی رئال نسبت به بارسا از زمان حضور گواردیولا در نوکمپ، مربوط به ابتدای فصل 09-2008 بود که رئال 2 امتیاز بیشتر از حریف داشت.

اما نتایج ضعیف بارسا در دیدارهای خارج از خانه ای فصل و  سه تساوی مقابل در این دیدارها، اختلاف آنها و رئال را به سه امتیاز افزایش داد.

این در حالی است که رئالی ها در 10 دیدار اخیرشان در همه رقابت ها به پیروزی رسیدند.

[ دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:50 ] [ یاسر شایان ]

کریس رونالدو: مسوت اوزیل من را به بازیکن بهتری تبدیل کرد

اوزیل در سال 2010 از برمن به رئال پیوست و خیلی زود به یکی از بازیکنان ثابت رئال تبدیل شد و رونالدو نیز از بازی در کنار او خوشحال است.

 

 

Mesut Özil & Cristiano Ronaldo, Real Madrid
 

- کریس رونالدو، ستاره رئال مادرید، با ستایش از مسوت اوزیل، اعلام کرد احساس می کند بازی در کنار این ستاره آلمانی، او را به بازیکن بهتری تبدیل کرده است.

اوزیل در سال 2010 از برمن به رئال پیوست و خیلی زود به یکی از بازیکنان ثابت رئال تبدیل شد و رونالدو نیز از بازی در کنار او خوشحال است.

او در گفتگو با نشریه کیکر گفت:" بله، مسوت من را به بازیکن بهتری تبدیل کرد. وقتی در کنار بازیکنان بزرگ بازی کنید، نمایش بهتری خواهید داشت.

اوزیل فوق العاده است. او می تواند بازی حریف را بخواند و می داند چه زمانی باید پاس بدهد یا دریبل بزند. او خیلی راحت این کار را می کند.
ما ارتباط خوبی با هم داریم و این شرایط را بهتر کرده است. من بازی کردن در کنار او را خیلی دوست دارم. او فوق العاده است."

رونالدو در رقابت های این فصل لالیگا، در 11 دیدار، 13 گل به ثمر رسانده است.

[ دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:49 ] [ یاسر شایان ]

احتمال غیبت 4 هفته ای آنخل دی ماریا به دلیل مصدومیت

دی ماریا در نیمه اول دیدار روز گذشته فوق العاده ظاهر شد و سه پاس گل به هم تیمی هایش داد اما در دقیقه 49 به دلیل مصدومیت، زمین بازی را ترک کرد.

 

 

Angel Di Maria - Real Madrid (Getty Images)

- به گزارش نشریه آ. اس، آنخل دی ماریا، ستاره آرژانتینی رئال، در دیدار روز گذشته تیمش مقابل اوساسونا از ناحیه همستریگ دچار مصدومیت شد و برای یک ماه از میادین دور خواهد بود.

دی ماریا در نیمه اول دیدار روز گذشته فوق العاده ظاهر شد و سه پاس گل به هم تیمی هایش داد اما در دقیقه 49 به دلیل مصدومیت، زمین بازی را ترک کرد.

 قرار است امروز معاینات بیشتری روی او انجام شود تا میزان دققیق مصدومیتش مشخص شود اما به نظر می رسد او حداقل برای چند هفته نتواند کهکشانی ها را همراهی کند.

به این ترتیب، دی ماریا دیدارهای تیم ملی آرژانتین مقابل بولیوی و کلمبیا در مقدماتی جام جهانی 2014 را به دلیل این مصدومیت از دست خواهد داد.

[ دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:48 ] [ یاسر شایان ]

رئال مادرید - اوساسونا

1-0 : رونالدو
مدیافایر

1-1 : ابراهیما
مدیافایر

2-1 : په په
مدیافایر

3-1 : هیگوائین
مدیافایر

4-1 : رونالدو (پنالتی)
مدیافایر

5-1 : رونالدو
مدیافایر

6-1 : رونالدو
مدیافایر

7-1 : رونالدو
مدیافایر

هایلایت نیمه اول : مدیافایر
هایلایت نیمه دوم : مدیافایر
__________________

[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:3 ] [ یاسر شایان ]

مورینیو: از بازی اوساسونا خوشم آمد/ برد همیشه حق ماست

سرمربی پرتغالی معتقد است نتیجه نهایی بازتاب دهنده کل اتفاقات بازی نیست.

 

 

Jose Mourinho, Real Madrid
 

- ژوزه مورینیو، سرمربی رئال، علی رغم پیروزی 7-1 تیمش مقابل اوساسونا، بازی خوب حریف را مورد ستایش قرار داد.

سرمربی پرتغالی معتقد است نتیجه نهایی بازتاب دهنده کل اتفاقات بازی نیست.

او در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی گفت:" نتیجه نشان دهنده اتفاقات نیمه اول نبود. آنها پا به پای ما جنگیدند. در نیمه دوم ما بهتر بازی کردیم و از موقعیت های مان استفاده کردیم. بازی مقابل 10 نفر ساده تر بود و می توانستیم به گل های هشتم و نهم هم برسیم. من بازی نیمه اول اوساسونا را دوست داشتم.


ما بازی خوبی ارائه دادیم و با جدیت بازی کردیم. ما شایسته پیروزی های اخیر بودیم. به یاد ندارم در دیداری بدون اینکه شایستگی اش را داشته باشیم، به پیروزی رسیده باشیم. ما در 10 دیدار اخیر با شایستگی به پیروزی رسیدیم و این به خاطر بازی های خوب مان است. ما در هر بازی نمایش های خیلی خوبی ارائه می دهیم."

بازی امروز رئال و اوساسونا در ساعتی غیرمعمول برگزار شد و آقای خاص از طرفدارانی که به ورزشگاه آمدند، تشکر کرد.

 "می خواهم از هوادارانی که ما را تنها نگذاشتند ، تشکر کنم زیرا بدون آنها، ورزشگاه خالی می شد. من زمان بازی را دوست داشتم اما باید دید طرفداران هم از این زمان خوش راضی هستند یا نه. من دوست دارم تماشاگران ورزشگاه را پر کنند."

او همچنین در مورد نوری شاهین که در این دیدار، اولین بازی اش را برای رئال انجام داد، گفت:" این یک بازیکن عالی برای شاهین بود. هم از نظر فیزیکی و هم ذهنی تحت فشار قرار گرفت. این برای او عالی بود زیرا مدتی بود که فوتبال بازی نکرده بود. او راهی طولانی در پیش دارد اما امروز ازمون خوبی را پشت سر گذاشت. او 15 روز فرصت دارد تا به آمادگی مطلوب برسد."

او در پایان در مورد حضور 25 ساله فرگوسن در منچستریونایتد و احتمال حضور او در رئال برای این مدت گفت:" منچستریونایتد باشگاه ویژه ای است و همین طور لیگ برتر. در رئال همه از شما می خواهند هر سال قهرمان شوید واین غیر ممکن است که بتوانید مانند فرگوسن 25 سال در یک باشگاه بمانید. حتی 6 سال ماندن در یک باشگاه هم شگفت انگیز است."

[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:33 ] [ یاسر شایان ]

چهارمین هت تریک رونالدو / برنابئو قتلگاه میهمانان

در مجموع 25 گل زده و شش گل خورده ، رئال مادرید را بهترین تیم لالیگا در خانه اش کرد

 

 

Xabi Alonso, Cristiano Ronaldo, Khedira, Benzema, Real Madrid
 
 - ورزشگاه خانگی رئال ،  برنابئو برای شکست دادن تیمهای میهمان بسته شده است . پس از پیروزی برابر اوساسونا ، رئال مادرید به تنها تیم لالیگایی مبدل شد که همه بازیهای خانگی خود را برده است . لوانته این روند را با بازی با والنسیا از دست داد و تیم مورینیو تنها تیمی است که همه بازیهای خانگی را برده است .
به گزارش مرجع خبري رئال مادريد ،  ابتدا ختافه 4-2 باخت . سپس نوبت رایو بود که علیرغم شروع خوب ، 6-2 ببازد . سپس نوبت به درخشش هیگوائین در برد 4-1 برابر بتیس رسید . ویارئال 0-3 باخت و اوساسونا 1-7
در مجموع 25 گل زده و شش گل خورده ، رئال مادرید را بهترین تیم لالیگا در خانه اش کرد . رئال در دو بازی چمپیونزلیگی برابر آژاکس و لیون در خانه هم عالی کار کرد و هفت گل زد و هیچ گلی دریافت نکرد .
فصل گذشته ، تیم مورینیو چهارده بازی پیاپی لالیگایی خود را برد تا این که به اسپورتینگ گیخون باخت . مانوئل پرسیادو رکورد نه ساله مورینیو را هم از بین برد .
دو بازی بعدی خانگی لالیگایی رئال برابر اتلتیکو و بارسلوناست . دو بازی جذاب و حساس به خصوص برابر شاگردان گواردیولا .
 

چهارمین هت تریک رونالدو

این نتایج خوب در شرایطی به دست آمده که کریس رونالدو بازیکن پرتغالی ، چهارمین هت تریک لالیگایی فصل خود را انجام داد ، آن هم تنها در یازده بازی تا سیزده گله شود . میانگین گلزنی او ، 1.18 گل در هر بازی است .
اولین قربانی کریستیانو ، ساراگوسا در اولین بازی فصل بود . رئال مادرید 6-0 برد و بازیکن پرتغالی در لاروماردا سه گل زد . کریستیانو برابر ختافه یک گل زد و برابر رایو هت تریک کرد . سپس نوبت مالاگا بود که از رونالدو سه گل بخورد و حالا این اتفاق برابر اوساسونا تکرار شد .
گل اول را با ضربه سر روی ارسال دی ماریا زد . گل دوم را از روی نقطه پنالتی و گل سوم را هم با ضربه سر روی ارسال آربلوا .
[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:32 ] [ یاسر شایان ]

عکس روز:نکو در بند په په

جواد نكونام در این مسابقه 90 دقیقه در میدان حضور داشت اما نتوانست از شكست سنگین تیمش جلوگیری كند.

 

 

Imágenes del Real Madrid-Osasuna.AGENCIAS

تیم فوتبال رئال مادرید در هفته دوازدهم رقابت های لالیگای اسپانیا با نتیجه پرگل هفت بر یك، اوساسونا را در هم كوبید.كریستیانو رونالدو در دقایق 23، 54 از روی نقطه پنالتی و 58، په په در دقیقه 34، گونزالو هیگواین در دقیقه 40 و كریم بنزما در دقایق 63 و 81 گل های شاگردان خوزه مورینیو را در این مسابقه به ثمر رساندند.با این نتیجه رئال مادرید 28 امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی تثبیت كرد. اوساسونا هم با 14 امتیاز همچنان در مكان هشتم قرار دارد.

[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:31 ] [ یاسر شایان ]

رئال 7-1 اوساسونا؛ پرواز کهکشانی ها به آسمان هفتم

در این دیدار که در ورزشگاه سانتایگو برنابئو برگزار شد، رئالی ها با انجام یک بازی برتر اجازه خودنمایی به حریف ندادند.

 

 

UEFA Champions League: Real Madrid v Ajax: Karim Benzema, Sami Khedira
 

- رئال مادرید با پیروزی 7-1 مقابل اوساسونا، به صدرنشینی در رقابت های لالیگا ادامه داد.

در این دیدار که در ورزشگاه سانتایگو برنابئو برگزار شد، رئالی ها با انجام یک بازی برتر اجازه خودنمایی به حریف ندادند.

کریس رونالدو بار دیگر در این دیدار هت تریک کرد تا همچنان به رقابت فشرده اش با مسی در صدر جدول گلزنان ادامه بدهد.

ستاره پرتغالی گل اول رئال را در دقیقه 23 روی پاس آنخل دی ماریا به ثمر رساند .

7 دقیقه بعد ابراهیم بالده نتیجه را به تساوی کشاند تا شاگردان مندیلیبار به کسب یک امتیاز از این دیدار امیدوار شوند اما این رویا خیلی زود به کابوس تبدیل شد.

در دقیقه 34 په په گل دوم رئال را باز هم روی پاس آنخل دی ماریا به ثمر رساند و گونسالو اسگواین در دقیقه 40 گل سوم کهکشانی ها را به ثمر رساند. آنخل دی ماریا باز هم در نقش گلساز ظاهر شد تا آمادگی بالایش را به رخ بکشد.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

Imágenes del Real Madrid-Osasuna.AGENCIAS

با آغاز نیمه دوم، خیلی زود شرایط برای تیم پامپلونایی سخت تر شد. در دقیقه 54 ساتروستگی با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج و یک ضربه پنالتی نسیب رئال شد که رونالدو آن را تبدیل به گل چهارم تیمش کرد.

3 دقیقه بعد رونالدو باز هم در نقش گلزن ظاهر شد و روی پاس آلوارو آربلوا دروازه اوساسونا را باز کرد.

کریم بنزما گل ششم رئال را در دقیقه 63 و روی پاس کوئنترائو به ثمر رساند. در دقیقه 67 نوری شاهین جای سامی خدیرا را گرفت تا اولین بازی اش با پیراهن رئال را انجام دهد.

در دقیقه 81 بار دیگر بنزما گلزنی کرد و این بار پاس آربلوا را به گل هفتم رئال تبدیل کرد.

این دومین شکست سنگین اوساسونا در این فصل بود. آنها در هفته چهارم و در نوکمپ، 8-0 مغلوب بارسا شده بودند.

با این پیروزی، رئال28 امتیازی شد و در با چهار امتیاز با بارسا در صدر جدول قرار گرفت.

رونالدو نیز با 13 گل زده، در کنار مسی جای گرفت. البته ستاره آرژانتینی بارسا این فرصت را دارد که در دیدار امشب مقابل بیلبائو، بار دیگر به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.

Imágenes del Real Madrid-Osasuna.AGENCIAS

[ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:30 ] [ یاسر شایان ]

رونالدو در مراسم دریافت کفش طلا:نگران رقابت با مسی نیستم

این ستاره پرتغالی از بردن این جایزه ارزشمند بسیار خوشحال بود. او البته مقایسه شدن با مسی را رد کرد.

 

 

Cristiano Ronaldo, Denis Law and Bobby Charlton
 

 – کریستیانو رونالدو، فوق ستاره رئال مادرید رسما کفش طلای اروپا را دریافت کرد. او در فصل 11-2010 بهترین گل‌زن قاره اروپا شده بود.

این ستاره پرتغالی این جایزه بزرگ را به این دلیل گرفت که آمار خیره‌کننده 40 گل در لالیگای اسپانیا را در فصل گذشته ثبت کرده بود.

رونالدو این جایزه را در هتل بین‌قاره‌ای مارید از دست اوزه‌بیو، اسطوره پرتغالی و آلفردو دی‌استفانو، رییس افتخاری مادرید دریافت کرد. او گفت که بیشتر دوست دارد تیمش بزرگ‌ترین جوایز را بگیرد تا این که خودش عناوین را از آن خود سازد.

او گفت: «همین حالا این جایزه را حاضرم با فتح لیگ قهرمانان یا لالیگا عوض کنم. تنها زمانی برنده جوایز فردی می‌شوید که تیم به شما کمک کند.

من می‌خواهم جایزه بزرگ‌تری، در سطح تیمی به دست بیاورم. به فکر شکستن رکورد نیستم و تنها به رئال مادرید می‌اندیشم. به نظرم تیم ما بالغ‌تر شده و اعتماد به نفس بیشتری دارد. ما باید همین طور فکر کنیم تا به هدفی بزرگ برسیم.»

[ شنبه 14 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:23 ] [ یاسر شایان ]

کوئنترائو مقابل اوساسونا غایب خواهد بود

مدافع پرتغالی رئال در پیروزی دو بر صفر چهارشنبه شب این تیم مقابل لیون بار دیگر مصدوم شد و به احتمال فراوان دیدار این هفته تیمش مقابل اوساسونا را از دست خواهد داد

 

 

Fabio Coentrao, Real Madrid
 

 – ژوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید اعلام کرد حضور فابیو کوئنترائو در دیدار یکشنبه این تیم مقابل اوساسونا در ابهام قرار دارد.

کوئنترائو در نیمه دوم دیدار چهارشنبه شب مقابل لیون به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد و معاینه پزشکان اکنون نشان می دهد او دچار کشیدگی عضله شده است و احتمالا نمی تواند در دیدار این هفته برای تیمش به میدان برود.

مورینیو می گوید:" مارسلو و کاکا در بازی یکشنبه غایب خواهند بود. کوئنترائو هم مصدوم است و نمی تواند برای ما بازی کند."

در صورت غیبت کوئنترائو آربلوا در سمت چپ خط دفاعی رئال به میدان خواهد رفت. رئال هم اکنون با 25 امتیاز در صدر جدول لالیگا قرار دارد و این در حالی است که اوساسونا در رده هشتم جای دارد.

[ جمعه 13 آبان 1390برچسب:, ] [ 9:42 ] [ یاسر شایان ]

تشکر رونالدو از مورینیو و هم تیمی هایش:اصلا انتظارش را نداشتم که صدمین گلم برای رئال این قدر زود از راه برسد

ستاره پرتغالی هر دو گل دیدار رئال در فرانسه را به ثمر رساند

 

 

Cristiano Ronaldo, Real Madrid
 

 

سایت گل- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال بسیار خوشحال است که توانسته صدمین گلش را با پیراهن رئال به ثمر برساند و از مربی تیم و هم تیمی هایش به خاطر دست یابی به این افتخار متشکر است

کریس 4شنبه شب هر دو گل رئال را در دیدار این تیم مقابل المپیک لیون در استادو ژرلند به ثمر رساند تا رئال به چهارمین بردش در دور چهارم رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دست یابد

گل دوم رونالدو که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، صد و یکمین گل او با پیراهن رئال بود


درپایان این مسابقه رونالدو با خوشحالی به خبرنگاران گفت:« اصلا انتظارش را نداشتم که صدمین گلم برای رئال این قدر زود از راه برسد.»

او در صحبتهایی که در وب سایت رسمی باشگاه مادریدی بازتاب یافت گفت:« می خواهم از هم تیمی هایم و ژوزه مورینیو،مربی تیمم که به من فرصت بازی کردن و رشد کردن به عنوان یک بازیکن و یک انسان را داد تشکر کنم.»

رونالدو درادامه صحبتهایش با اشاره به برد رئال در فرانسه و صعود زودهنگام این تیم به مرحله حذفی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا گفت:« مهم این بود که به پیروزی برسیم و به دور بعدی رقابتها راه یابیم. ما الان و در مقایسه با 4 دیدار قبلی مان آرامش بیشتری داریم.»

رونالدو در ادامه صحبتهایش گفت:« ما این کار را انجام دادیم. همه ما در مقابل لیون که کار را برای ما به شدت سخت کرده بود، خیلی خوب بازی کردیم. باید به همین روند ادامه دهیم و از مقایسه کردن تیممان باسایر تیمها بپرهیزیم. ما در مقایسه با سال قبل به مراتب بالغ تر شده ایم و عملکرد خوبی داریم و باید اوضاع را تدریجا بهتر و بهتر کنیم.»

رئال در حال حاضر با کسب 25 امتیاز از 10 دیدارش در لالیگا و بایک امتیاز برتری نسبت به بارسا در صدر جدول قرار گرفته

[ پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:58 ] [ یاسر شایان ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید